PEPERMINT

REDATELJ: Pierre Morel
GLAVNE ULOGE: Jenifer Garner, John Ortiz, Method Man
TRAJANJE: 101 minuta
NAZIV ORIGINALA: Peppermint 

 

“You didn’t serve the justice. I will.” – Riley North

 

Jennifer Garner je ubacila u višu brzinu  nakon konačnog kraha dugogodišnjeg braka s Benom Affleckom. Glumica poznate po ulogama u davno snimljenim, danas pomalo zaboravljenim, superjunačkim filmovima “Daredevil” i “Elektra” te televizijskoj seriji “Alias” ove je godine nastupila u tri projekta. Prvi je “S ljubavlju, Simon” tinejdžerska drama- komedija zatim je stigla zabavna, obiteljska televizijska serija “Kampiranje. Nakon obiteljskih priča zadnji dio ovogodišnje Garner trilogije potpuno je drugačiji projekt – žestoka i brutalna kombinacija drame i akcijskog trilera zvana “Pepermint”.

Dvostruku ulogu ima Jennifer Garner u novom film francuskog redatelja Pierra Morela (“Taken”, “Gunman”). Prvu trećinu filma Riley North (ime protagonistice koju Garner glumi) živi normalnim, obiteljskim životom. Suprug, kćer koju obožava. Obitelj pripada američkoj srednjoj klasi, ozbiljno uzdrmanoj zadnjom financijskom krizom. Nakon što susjeda (potpuna suprotnost od North) sabotira kćerkin rođendan i niti jedna prijateljica ne dolazi na proslavu, obitelj odluči izaći u grad. Na pizzu i sladoled. Obiteljska životna priča u sekundi se pretvara u noćnu moru – obitelj više ne postoji. U napadu pripadnika meksičkog kartela Riley je ranjena, muž i djevojčica su ubijene. Nakon oporavka Riley kreće u borbu za pravdom, krivcima za smrt. Potraga za zasluženom kaznom nije uspjela i ostaje samo osveta…

Mnogi su američki kritičari brutalno sasjekli “Pepermint” – jedan od najžešćih komentara bio je onaj koji kaže da film smrdi na Trumpa. Kako su glavni negativci pripadnici i suradnici meksičkog narko kartela eto razloga za negativne kritike i spominjanje Trumpa. Spomenute kritike promašile su metu – meksički narko karteli nisu neuobičajena niti izmišljena pojava i naravno da su njihovi članovi iz Meksika. K vragu, netko u akcijskom trileru mora biti negativac bez obzira na političku korektnost. Zanimljivo je kako spomenute kritike na antimeksički podtekst filma ne spominju važniji, intrigantniji dio priče koji se tiče današnja Amerike. Nakon ubojstva, prije nego postane osvetnica Riley postaje žrtva sustava koji je natopljen korupcijom. Istina, svi korumpirani rade za meksičke gazde, ali Morel pokazuje da ni američki starosjedioci nisu imuni na kriminal i narko dolare. Histeriziranje oko Trumpa i poticanja antimeksičkog raspoloženja dobrim dijelom padaju u vodu odnosno posljedica su jednostranog čitanja “Peperminta”.

Pravi se i konkretni problemi “Peperminta” nalaze se u scenariju i prikazu glavnih negativaca. Priču o osveti teško je ispričati na neki novi, drugačiji način, poneki stereotip se može oprostiti no teško je ignorirati rupu u priči i nedostatak odgovora na pitanje – kako je žena kojoj se život u nekoliko trenutaka tragično promijenio i koju je sustav prevario postala osvetnica, ženska kombinacija Jasona Bournea i Johna Wicka? Vremenski odmak postoji, ali kako je došlo do nevjerojatne transformacije Morel nije objasnio. Ili možda pisac ovih redaka traži previše od redatelja i “Peperminta” ?

“Pepermint” se bavi i posljedicama uzimanja pravde u svoje ruke – u Riley nisu pucali samo pripadnici kartela. Oni su osvetnicu ranili, sustav je dovršio posao. Redatelj se poigrava s gledateljem – njen bijes i osvetu teško je ne razumjeti, ali uzimanje pravde u vlastite ruke put je bez povratka. Popularnost osvetnice raste u javnosti, na društvenim mrežama. Da li je Riley učinila pravu stvar? Odgovor je ostavljen gledatelju.

“Pepermint” je žestok, brutalan “R” predikatom označen film. Sukob prepun sirovog i surovog nasilja ne štedi nikoga, narko karteli su nemilosrdni, ali Riley igra prema njihovim,  nametnutim joj pravilima. Bez milosti.
Jennifer Garner dobro se snašla u ulozi žene koja više nema što izgubiti i živi samo za osvetu. Glumičino akcijsko iskustvo primjetno je u mnogim scenama.

Gledanje “Peperminta” je poput vožnje vlakom smrti u nekom zabavnom parku. U jednom trenutku film visoko leti i, istodobno, intrigira i zabavlja gledatelja da bi već nakon nekoliko minuta potonuo, zaronio u prosječnost, ponekad i dublje. No, kada se uzme cjelina u obzir riječ o pristojnom filmu sa snažnim feminističkim podtekstom i velikim brojem mrtvih na svim stranama.

OCJENA: 6

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)