AUTORI SERIJE: David i Alex Pastor
GLAVNE ULOGE: Sean Teale, Allison Miller, Eddie Ramos, Julia Ormond, Dennis Haysbert
TRAJANJE: 1 sezona – 10 epizoda
NAZIV ORIGINALA: Incorporated
Klimatske
promjene uništile su planet. Nestašica je hrane, glad je postala
svakodnevica za većinu stanovnika jedinog nam planeta. Države
postoje, ali samo na
papiru – većina
ih je bankrotirala. Multinacionalne korporacije kontroliraju svijet i vode borbu za tržište odnosno podjelu preostalih
prirodnih resursa.
promjene uništile su planet. Nestašica je hrane, glad je postala
svakodnevica za većinu stanovnika jedinog nam planeta. Države
postoje, ali samo na
papiru – većina
ih je bankrotirala. Multinacionalne korporacije kontroliraju svijet i vode borbu za tržište odnosno podjelu preostalih
prirodnih resursa.
Ljudi
su podijeljeni u dvije skupine – prva malobrojnija, živi u zelenoj
zoni. Zelena
zona područje je privilegija, normalnog života. Stanovnici zelene
zone većinom su zaposlenici korporacija. Svi ostali, osiromašeni i
obespravljeni, žive u crvenoj
zoni. Područje
je to nesigurno za život, zagađeno
kriminalom,
nagriženo siromaštvom. Zeleni
dolaze
kod crvenih
kada žele divlju zabavu – seks, drogu … Bez rock’n rolla. Svaki
pokušaj infiltracije crvenih
u
zeleni,
korporativni
svijet zabranjen je i strogo se sankcionira…
su podijeljeni u dvije skupine – prva malobrojnija, živi u zelenoj
zoni. Zelena
zona područje je privilegija, normalnog života. Stanovnici zelene
zone većinom su zaposlenici korporacija. Svi ostali, osiromašeni i
obespravljeni, žive u crvenoj
zoni. Područje
je to nesigurno za život, zagađeno
kriminalom,
nagriženo siromaštvom. Zeleni
dolaze
kod crvenih
kada žele divlju zabavu – seks, drogu … Bez rock’n rolla. Svaki
pokušaj infiltracije crvenih
u
zeleni,
korporativni
svijet zabranjen je i strogo se sankcionira…
Prethodno
napisane rečenice nisu dio Nostradamusova proročanstva ili vizija
nekog drugog proroka već uvod u televizijsku seriju “Korporacija”
španjolskih autora Davida i Alexa Pastora. “Korporacija”
nosi potpis
televizijske
kuće “SyFy”: serija je okupila zanimljivu glumačku ekipu
(uz provjerene serijske
snage
– Seana Tealea, Allison Miller i Denisa Haysberta u “Korporaciji”
nastupa i, pomalo zaboravljena, uvijek pouzdana Julia Ormond) no
treba spomenuti da iza projekta stoji i kompanija “Pearl Street
Films”. “Pearl Street Films” osnovali su holivudski
dinamični
duo Ben
Affleck i Matt Damon. Prije dvadesetak godina Affleck i Damon
privukli su svjetla
pozornice
scenarijem za film “Dobri Will Hunting”. Priča nagrađena
“Oscarom” tada mladim filmašima omogućila je ulazak u
Hollywood i realizaciju novih projekata. Iako su njihove karijere
krenule u različitim pravcima, “Pearl Street Filma” i dalje povezuje Damona i Afflecka. Ime kompanije moguće je pronaći na
uvodnim špicama recentnih projekata dvojice filmaša (“Zakon
noći”, “Jason Bourne”) a “Korporacija”
potvrđuje da je dinamični
duo zainteresiran
i za zanimljive televizijske priče.
napisane rečenice nisu dio Nostradamusova proročanstva ili vizija
nekog drugog proroka već uvod u televizijsku seriju “Korporacija”
španjolskih autora Davida i Alexa Pastora. “Korporacija”
nosi potpis
televizijske
kuće “SyFy”: serija je okupila zanimljivu glumačku ekipu
(uz provjerene serijske
snage
– Seana Tealea, Allison Miller i Denisa Haysberta u “Korporaciji”
nastupa i, pomalo zaboravljena, uvijek pouzdana Julia Ormond) no
treba spomenuti da iza projekta stoji i kompanija “Pearl Street
Films”. “Pearl Street Films” osnovali su holivudski
dinamični
duo Ben
Affleck i Matt Damon. Prije dvadesetak godina Affleck i Damon
privukli su svjetla
pozornice
scenarijem za film “Dobri Will Hunting”. Priča nagrađena
“Oscarom” tada mladim filmašima omogućila je ulazak u
Hollywood i realizaciju novih projekata. Iako su njihove karijere
krenule u različitim pravcima, “Pearl Street Filma” i dalje povezuje Damona i Afflecka. Ime kompanije moguće je pronaći na
uvodnim špicama recentnih projekata dvojice filmaša (“Zakon
noći”, “Jason Bourne”) a “Korporacija”
potvrđuje da je dinamični
duo zainteresiran
i za zanimljive televizijske priče.
Najveći
adut “Korporacije” je intrigantna, u dijelovima i
provokativna priča. Autori serije u prvi plan stavljaju
multinacionalne kompanije koje su postale veće od država, važnije
od života zaposlenika. Korporacije kako ih vide Pastori na neki su
način ekstremni primjer kako bi današnje kompanije mogle izgledati
za 50-60 godina (radnja serije smještena je u 2074 godinu).
adut “Korporacije” je intrigantna, u dijelovima i
provokativna priča. Autori serije u prvi plan stavljaju
multinacionalne kompanije koje su postale veće od država, važnije
od života zaposlenika. Korporacije kako ih vide Pastori na neki su
način ekstremni primjer kako bi današnje kompanije mogle izgledati
za 50-60 godina (radnja serije smještena je u 2074 godinu).
Stieg
Larsson u svojoj je “Milenij” trilogiji spomenuo kako
najveće kompanije današnjice izmiču
kontroli i iznimno je teško kontrolirati njihovo poslovanje. Mnoge današnje
kompanije postale su nezasitna čudovišta
za
koje ne postoji dosta
kada
je u pitanju zarada. Diskretno ulaze u živote zaposlenika,
kontroliraju
situaciju. Pedeset godina kasnije autori serije radikaliziraju situaciju do
krajnjih granica – korporacije su moćnije od države (nad njima
ne postoji nikakva kontrola), zaposlenici su pod strogom kontrolom,
imaju vlastiti represivni aparat i direktno sudjeluju u igrama
koje
utječu na sudbinu čovječanstva. Privatan život za zaposlenike
gotovo da i ne postoji – za razliku od većine koja preživljava u
crvenoj zoni, zaposlenici uživaju privilegije, ali cijena je visoka.
Zaboravite privatni život – čak i u trenucima opuštanja
poslodavac vas prati. Budućnost kako ga vide autori serije briše
granice
između privatnog i poslovnog. Postoje samo vojnici
velikih
korporacija. Na drugoj strani su osiromašeni, crveni
koje
čeka teška kazna ako ukradu komad mesa. Ostaje nam tek nada da će
priča “Korporacije” ostati fikcija, a ne proročanski
prikaz budućnosti Davida i Alexa Pastora.
Larsson u svojoj je “Milenij” trilogiji spomenuo kako
najveće kompanije današnjice izmiču
kontroli i iznimno je teško kontrolirati njihovo poslovanje. Mnoge današnje
kompanije postale su nezasitna čudovišta
za
koje ne postoji dosta
kada
je u pitanju zarada. Diskretno ulaze u živote zaposlenika,
kontroliraju
situaciju. Pedeset godina kasnije autori serije radikaliziraju situaciju do
krajnjih granica – korporacije su moćnije od države (nad njima
ne postoji nikakva kontrola), zaposlenici su pod strogom kontrolom,
imaju vlastiti represivni aparat i direktno sudjeluju u igrama
koje
utječu na sudbinu čovječanstva. Privatan život za zaposlenike
gotovo da i ne postoji – za razliku od većine koja preživljava u
crvenoj zoni, zaposlenici uživaju privilegije, ali cijena je visoka.
Zaboravite privatni život – čak i u trenucima opuštanja
poslodavac vas prati. Budućnost kako ga vide autori serije briše
granice
između privatnog i poslovnog. Postoje samo vojnici
velikih
korporacija. Na drugoj strani su osiromašeni, crveni
koje
čeka teška kazna ako ukradu komad mesa. Ostaje nam tek nada da će
priča “Korporacije” ostati fikcija, a ne proročanski
prikaz budućnosti Davida i Alexa Pastora.
Autori
serije ne daju uznemirujući prikaz budućnosti isključivo na
globalnoj razini (sumorna budućnost oslikana je
mnogim provokativnim i intrigantnim detalja poput japanske tv reklame
u kojoj se poziva tamošnje gledatelje da preuzmu brigu o gladnoj
američkoj djeci) nego se bavi životima pojedinca. Glavni lik serije je Ben koji se iz crvene uspio ubaciti
u zelenu zonu. Oženio je Lauru, kćerku prve
žene Spige,
biotehnološkog diva – jedne od najmoćnijih svjetskih korporacija
(odnos Laure i Bena, između ostalog, propitkuje bračna i
roditeljska pitanja). Ben je i visokopozicionirani dužnosnik Spige
kojem se pruža mogućnost da napreduje i dođe do 40 kata – mjesta
s najvećim ovlastima u korporaciji. No Benov cilj nije život
u zelenom blagostanju
– on želi pronaći Elenu, staru ljubav čija je sudbina, životna
priča puno kompliciranija i tužnija od Benove…
serije ne daju uznemirujući prikaz budućnosti isključivo na
globalnoj razini (sumorna budućnost oslikana je
mnogim provokativnim i intrigantnim detalja poput japanske tv reklame
u kojoj se poziva tamošnje gledatelje da preuzmu brigu o gladnoj
američkoj djeci) nego se bavi životima pojedinca. Glavni lik serije je Ben koji se iz crvene uspio ubaciti
u zelenu zonu. Oženio je Lauru, kćerku prve
žene Spige,
biotehnološkog diva – jedne od najmoćnijih svjetskih korporacija
(odnos Laure i Bena, između ostalog, propitkuje bračna i
roditeljska pitanja). Ben je i visokopozicionirani dužnosnik Spige
kojem se pruža mogućnost da napreduje i dođe do 40 kata – mjesta
s najvećim ovlastima u korporaciji. No Benov cilj nije život
u zelenom blagostanju
– on želi pronaći Elenu, staru ljubav čija je sudbina, životna
priča puno kompliciranija i tužnija od Benove…
Od
trenutka kada nas upozna s glavnim protagonistima serija kreće u
više narativnih pravaca od kojih nisu svi podjednako zanimljivi.
Događanja u Spigeu, korporativne igre, podmetanja i spletkarenja
zaposlenika snažniji su dio priče. Zanimljivo je gledati način na
koji su autori serije istaknuli beskrupuloznost pojedinih zaposlenika
te bolesnu ambicioznost koja ne poznaje granice (scena sa štakorom).
trenutka kada nas upozna s glavnim protagonistima serija kreće u
više narativnih pravaca od kojih nisu svi podjednako zanimljivi.
Događanja u Spigeu, korporativne igre, podmetanja i spletkarenja
zaposlenika snažniji su dio priče. Zanimljivo je gledati način na
koji su autori serije istaknuli beskrupuloznost pojedinih zaposlenika
te bolesnu ambicioznost koja ne poznaje granice (scena sa štakorom).
Događanja
izvan Spigea, dio radnje koji se odnosi na zelenu
zonu
slabiji su dio priče, pomalo površan i bitno manje zanimljiv.
Autori su pretjerali s brojem protagonista, postoje bitni detalji
priče koji su nedorečeni. Da, “Korporacija” trpi zbog
previše likova te (pre)čestih flashbackova. Vrijeme će pokazati da
li je riječ o pretjeranoj ambicioznosti ili je riječ o
samouvjerenosti autora koji očekuju da “Korporacija” neće
biti one
season wonder odnosno
da će njihova priča dobiti još poneku sezonu.
izvan Spigea, dio radnje koji se odnosi na zelenu
zonu
slabiji su dio priče, pomalo površan i bitno manje zanimljiv.
Autori su pretjerali s brojem protagonista, postoje bitni detalji
priče koji su nedorečeni. Da, “Korporacija” trpi zbog
previše likova te (pre)čestih flashbackova. Vrijeme će pokazati da
li je riječ o pretjeranoj ambicioznosti ili je riječ o
samouvjerenosti autora koji očekuju da “Korporacija” neće
biti one
season wonder odnosno
da će njihova priča dobiti još poneku sezonu.
Koliko
god secirali
i
analizirali “Korporaciju” uvijek se vraćamo na pitanje
koje se postavlja nakon odgledane uvodne epizode – “Koji su
izgledi da budućnost čovječanstva izgleda poput priče serije?”.
Obzirom na događanja posljednjih godina, tektonske poremećaje u
svjetskom poretku, jačanju velikih kompanija i sve većoj podjeli
ljudskog društva na (pre)bogatu manjinu i većinu koja nastoji
(pre)živjeti takav scenarij nije nemoguć. Upravo u tim detaljima
leže glavni razlozi za gledanje serije. Neizvjesna sadašnjost koja
bi se mogla pretvoriti u tešku, za većinu ljudi, pretešku
budućnost. Budućnost kakvu možemo vidjeti u “Korporaciji”.
god secirali
i
analizirali “Korporaciju” uvijek se vraćamo na pitanje
koje se postavlja nakon odgledane uvodne epizode – “Koji su
izgledi da budućnost čovječanstva izgleda poput priče serije?”.
Obzirom na događanja posljednjih godina, tektonske poremećaje u
svjetskom poretku, jačanju velikih kompanija i sve većoj podjeli
ljudskog društva na (pre)bogatu manjinu i većinu koja nastoji
(pre)živjeti takav scenarij nije nemoguć. Upravo u tim detaljima
leže glavni razlozi za gledanje serije. Neizvjesna sadašnjost koja
bi se mogla pretvoriti u tešku, za većinu ljudi, pretešku
budućnost. Budućnost kakvu možemo vidjeti u “Korporaciji”.
Odgovori