REDATELJ: Justin Kurzel
GLAVNE ULOGE: Michael Fassbender, Marion Cottillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling
TRAJANJE: 115 minuta
“Naši životi nisu važni. Jabuka je sve.”
Nakon uspjele ekranizacije “Macbetha” iz 2015 godine, australski redatelj Justin Kurzel prihvatio je ponudu za realizaciju malo drugačijeg projekta. Iako je većina prebacivanja računalnih igrica na film bila, kreativno i(li) komercijalno, neuspješna čelnici hollywoodskih filmskih studija ne žele odustati od računalnih igrica. Računica je jasna; tržište igrica teško je milijarde dolara, gameri su potencijalni posjetitelji kino dvorana. Red je došao i na “Assassin’s Creed”, jednu od najpoznatijih i najprodavanijih igrica u povijesti (prodano više od 100 milijuna primjeraka). Kurzel je bez razmišljanja prihvatio projekt (budžet oko 130 milijuna dolara) koji je privukao Macbetha i njegovu lady – Michaela Fassbendera i Marion Cotillard. Osim Fassbendera i Cotillard ekipi filma pridružili su se i Jeremy Irons, Charlotte Rampling i Brendan Gleeson. Obzirom na ekipu filma i pristojan budžet očekivalo se da će Kurtzel konačno pogoditi u sridu i napraviti pravi film temeljen na priči i likovima iz računalne igrice.
Cal Lynch osuđenik je na smrt. No Cal dobiva novu šansu – od sigurne smrti spašavaju ga zaposlenici Abstergo Industriesa. Znanstvenici kompanije uspjeli su razviti tehnologiju pomoću koje je moguće oživjeti genetička sjećanja skrivena u DNK. Cal je spašen kako bi ga vratili u Španjolsku krajem 15 stoljeća. Tamo će oživjeti pretka Aguilara De Nerha pripadnika Assassina – boraca protiv Templara. Uz pomoć De Nerha Lynch želi pronaći Rajsku Jabuku – tajanstveni predmet koji skriva tajnu…..
Koliko se Kurtzel odmaknuo od igrice pisac ovih redaka ne može otkriti iz jednostavnog razloga – “Assassin’s Creed” igrao nikada nisam. No jedan od najvećih problem filma je činjenica da se Kurzel nije pretjerano odmaknuo od “Macbetha” (nekoliko scena podsjećaju na redateljev prethodni film). “Assassin’s Creed” smrtno je ozbiljan projekt koji ponekad postaje i pretenciozan u želji da postane veći i važniji od priče prema kojoj je snimljen. U redu, dijelovi radnje bave se ozbiljnim temama (“Nasilje je bolest”), ali obzirom da je riječ o filmu temeljenom na video igrici (sa otkačeno suludom pričom) za očekivati je znatno relaksiraniji i zabavniji film.
“Assassin’s Creed” stiliziran je film. Magla i dim prate radnju gotovo čitavim trajanjem filma. Kurzel punu pažnju posvećuje vizualnim i scenografskim rješenjima u želji da (barem) izgledom impresionira gledatelja. Film izgleda vrlo dobro u nekim akcijskim scenama (posebno u atraktivnim jurnjavama po krovovima srednjovjekovnih nastambi – šteta da sličnih scena nema više) posebno kada je 3D maksimalno iskorišten.
Obzirom na zaplet odnosno priču tražiti nelogičnosti i dodatna objašnjenja baš i nema smisla. Jedini koji (pre)ozbiljno shvaća priču o Calu Lynchu je Justin Kurzel.
Glumačka ekipa spomenuta je na početku recenzije. Fassbender i Marion Cotillard izvukli su maksimalno iz likova koje tumače. Iskusniji kolege nisu dobili previše prostora, ali iz minuta u kojima se pojavljuju vidljivo je da nisu pretjerano raspoloženi.
Nikada film temeljen na video igrici nije imao ozbiljniju, jaču glumačku ekipu. Nikada očekivanja od filma nastalog prema video igrici nisu bila veća: ne samo zbog glumačke ekipe već i zbog popularnosti “Assassin’s Creeda” i odluke da projekt realizira major kompanija. Upravo zbog velikih očekivanja “Assassin’s Creed” je postao veliko razočarenje. Hollywood nikako da pronađe dobitnu formulu kada su u pitanju ekranizacije video igara. “Assassin’s Creed” to potvrđuje.
OCJENA: 4
Odgovori