REDATELJ:Oren Moverman
GLAVNE ULOGE:Woody Harrelson,Ben Foster,Sigourney Weaver,Anne Heche,Ice Cube
TRAJANJE:102 minute
Ne postoji zanimanje na kugli zemaljskoj koje je više iskorištavano u filmovima i televizijskim serijama nego što je policijsko. Gotovo i da nema glumca koji se barem jednom nije okušao u interpretiranju “običnog” policajca ili detektiva. Spomenimo samo neke; na televizije su još u prošlom stoljeću veliku popularnost uživali likovi kao što su Colombo (Peter Falk), Kojak (Telly Savalas), Mike Hammer (Stacey Keach) i u bivšoj državi popularni njemački istražitelj Derrick (Horst Tappert). Uloge koje su se zauvijek “urezale” u pamćenje gledatelja i zauvijek obilježile karijere glumaca. Što se velikog ekrana tiče tu je još veća “gužva”. Teško bi bilo nabrojati uspjele i neuspjele glumačke pokušaje da se “policijskim” ulogama impresionira publika i kritika. Al Pacino (kao “zviždač” Serpico), te Harry Callaghan (Clint Eastwood) kao pripadnici “pozitivnih” policajaca te sjajni Harvey Keitel (“Okorjeli policajac”), psihotični Gary Oldman (“Leon profesionalac”) ili nešto recentniji Denzel Washington (“Dan obuke”) kao pripadnici loših policajaca. Autorima “Ramparta” je cilj da nam poslije gledanja ovog filma zauvijek u sjećanju ostane interpretacija Woodyja Harrelsona kao lošeg policajca…nažalost cilj nije ispunjen….
Najava filma je vrlo efektna; uloga korumpiranog, pokvarenog policajca koja je “targetirana” da donese Harrelsonu (barem) nominaciju za Oskara, pojačana je viješću kako je na scenariju radio i James Ellroy autor tzv. L.A tetralogije koja obuhvaća četiri knjige kojima su tema korumpirani i sadistički policajci. Najpoznatiji roman iz “četvorke” je L.A Povjerljivo prema kojem je snimljen briljantan film 1997 godine .
Woody Harrelson je Dave Brown policijski službenik u Los Angelesu. Dave je vijetnamski veteran koji često krši pravila službe .No, ovaj put je pretjerao; kamere su zabilježile njegovo brutalno premlaćivanje osumnjičenog…
Prethodne rečenice zaplet su “Ramparta”. Odmah na početku čudna redateljsko-scenaristička odluka – Dave nakon evidentne prekomjerne primjene sile nad “strankom u postupku” dolazi sljedeći dan na posao kao da se ništa nije dogodilo. E sad nešto ovdje definitivno ne štima. Poznato je da pretjerana uporaba sile u svim policijama na svijetu jedan od najvećih “grijeha”, a Amerika je posebno osjetljiva na to pitanje pogotovo kada osumnjičeni nad kojim je izvršena represija pripada Afroamerikancima ili nekoj drugoj manjinskoj etničkoj zajednici. Čudna scenaristička egzibicija posebno ako uzmemo u obzir da nas priča filma nikako nije uvjerila da Dave ima zaštitu od moćnih političara ili sličnih individua koje bi ga mogle zaštititi i “umanjiti” počinjenu štetu. Kada god se čini da će se film “zahuktati, postati zanimljiv i napet, redatelj ga vrlo brzo i efikasno “razvodni” dijalozima koji su u većini slučajeva predugi i dosadni.
Privatni Daveov život je također posebna priča: vjerojatno želeći izbjeći stereotipe o policajcima koji su najčešće solo igrači i(li) razočarani u ženski rod redatelj i scenaristi su Davea učinili “prezaposlenim”. On je ljubavnik sestara koje su mu i bivše supruge. To nije sve – s njima Dave ima i djecu. Kada nije s jednom od njih Dave će platiti za seks u obližnjem baru. Malo previše “nategnuto”. Unatoč bombastičnim najavama i favoriziranju Harrelsona od strane američkih kritičara u borbu za Oscara, “Rampart” je, s obzirom na ekipu koja ga je radila i temu koju obrađuje, slab i neuzbudljiv film. Harrelson je u glavnoj ulozi korektan mada i on pamti bolje dane (“Narod protiv Larryja Flinta”). Na kraju ostaje zaključak – tresla se brda rodio se “Rampart”.
OCJENA:6
Odgovori