OSCAR 2024: ZAVRŠNI REZ

Prošlo je nekoliko dana od 96. dodjele najpopularnije filmske nagrade. Ovogodišnji “Oscari” prošli su bez (lažnih?) šamara – teško se oteti dojmu kako je većina nagrada stigla u prave ruke. U sljedećim rečenicama Goodtalking Vam donosi završne dojmove o dodjeli kao i dobitnike, ali i gubitnike…

 

O dodjeli…

 

Posljednjih je godina vidljiva tendencija dinamiziranja dodjele i skraćivanje dužine trajanja ceremonije proglašenja dobitnika. Dobra vijest posebno za sve koji na ovim prostorima dodjelu gledaju uživo u kasnim noćnim odnosno ranim jutarnjim satima. Manje minuta, više akcije i dinamike vrijedi pozdraviti – ponekad su dodjele bile beskrajno dugačke posebno uoči dodjele najvažnijih nagrada.

Dodjele “Oscara” često se (pri)sjećaju prošlih vremena – uz tradicionalni in memoriam za one koji su nas zauvijek napustili u prošloj godini (spomenuti su, između ostalih, Tina Turner, Matthew Perry, Michael Gambon, Alan Arkin, Harry Belafonte, Ryan O’ Neal, William Friedkin, Carl Weathers…) ovogodišnja je dodjela podsjetila na onu iz 1974. godine kada je, tijekom najave Davida Nivena, pozornicom projurio goli ekshibicionist. Za ovu priliku strikera je odglumio John Cena tijekom dodjele nagrade u kategoriji kostimografije..

Na pozornici su se pojavili blizanci Danny De Vito i Arnold Schwarzenegger koji su se prisjetili obračuna s Batmanom. U publici je sjedio i Batman Michael Keaton – istina Mr. Freeze odnosno Schwarzenegger se sukobio s Batmanom kojeg je interpretirao drugi glumac (George Clooney), ali za Keatona problema nema. Neka dođu

Tijekom nagrade spominjani su aktualni oružani sukobi – neki vrlo jasno, neki prilično suzdržano.

Ryan Gosling je otpjevao “I’m Just Ken” i podsjetio na jedan od najvećih kino hitova 2023. godine – show je u nekoliko trenutaka ukrao i Messi. Ne, ne – nije riječ o argentinskom nogometašu već o psu koji je nastupio u filmu Anatomija pada . Messi je imao tretman filmske zvijezde i tako se ponašao…

Jimmy Kimmel je dodjelu vodio na siguran način – bez pretjeranih iskakanja i bez suvišnih verbalnih ekshibicija ili provokacija. U finalu dodjele Pacinu se žurilo pa je ime najboljeg filma pročitao bez suvišnih napetosti i odugovlačenja – ha, ionako smo znali tko je glavni favorit. Hajdmo onda o dobitnicima večeri odnosno ovogodišnje dodjele…

 

Arnold Schwarzenegger and Danny DeVito present the Oscar® for Film Editing during the live ABC telecast of the 96th Oscars® at the Dolby® Theatre at Ovation Hollywood on Sunday, March 10, 2024.Credit: Phil McCarten
Copyright: ©A.M.P.A.S.

 

DOBITNICI:

 

OPPENHEIMER – sedam “Oscara” i konačna nagrada za Christophera Nolana

 

Nakon pet nominacija (scenarij za “Memento” te dvije nominacije za filmove “PočetakDunkirk ) Christopher osvojio je za “Oppenheimera” dva zlatna kipića (redatelj, najbolji film). Nagrade nisu iznenađenje, otišle su u prave ruke – “Oppenheimer” je još od premijere proglašen glavnim favoritom za filmske nagrade. Međutim, pobjeda Nolana i “Oppenheimera”, (slučajno ili ne, sasvim je svejedno) ima i određenu poruku – Nolan je s nagrađenim filmom sudjelovao u akciji “Barbenheimer” koja je donijela izvrsne komercijalne rezultate i veliku posjećenost kino dvorana ne samo u SAD-u nego u čitavom svijetu. Veliki je zagovornik Christopher Nolan gledanja filmova na velikom platnu – streaming servisi nisu njegova opcija (za razliku od kolega poput Martina Scorsesea čiji Ubojice cvjetnog mjeseca , gle čuda, nije potvrdio niti jednu od devet nominacija. Nolan je “Oppenheimera” snimio za “Universal” – prekinuo je suradnju s “Warnerom” – jedan od razloga je  (pre)brzi dolazak kino filmova na streaming servisa. Od šefova “Universala” dobio je, između ostalih, garanciju o dužem roku od kino premijere do premijere filma na nekom od streaming servisa.

Robert Downey Jr. i Cillian Murphy osvojili su nagrade u muškim glumačkim kategorijama – zasluženo mada i izbor Paula Giamattija za nastup u filmu “The Holdovers” ne bi bio promašaj. Također, “Oppenheimer” je osvojio nagrade u kategorijama zvuk, originalna glazba i fotografija.

 

UBOGA STVORENJE 

 

Za kategoriju glavne ženske uloge favoritkinja kladionica (i ne samo njih) bila je Lilly Gladstone za nastup u “Ubojicama cvjetnog mjeseca”. Međutim, kako se približavala dodjela nagrada tako se sve više spominjala Emma Stone i njena senzacionalna interpretacija Belle Baxter u filmu Uboga stvorenja. Na kraju priče Emma je osvojila drugi zlatni kipić (prvi je dobila za nastup u filmu La La Land – glumici je tek 35 godina) dok su “Uboga stvorenja” osvojila nagradu u još tri kategorije (kostimografija, šminka i frizura i scenografija). Nakon Miljenice grčki redateljski freak Yorgos Lanthimos ponovo je pogodio živac glasačima, ali i publici…

 

MOGU BITI ZADOVOLJNI: ZONA INTERESA, ANATOMIJA PADA, JAPANSKA VEZA…

 

Uznemirujući istovremeno precijenjeni film “Zona interesa” dobio je nagradu u kategoriji međunarodnog dugometražnog filma i zvuka. U redu, nagrada za zvuk je zaslužena, ali “Zona interesa” je zvukom napravila ono što je znatno šokantnije sa slikom odnosno fotografijom napravio izvrsni Saulov sin iz 2015. godine. Kombinacija sudskog trilera i drame poznata kao “Anatomija pada” možda je trebala dobiti i više, ali nagrada za scenarij nije mogla pobjeći…

Japanski čarobnjak animiranog filma Hayao Miyazaki privremeno je prekinuo mirovinu  –  njegov “Dječak i čaplja” osvojio je nagradu u kategoriji animiranog filma. Posebno je zanimljiv dobitnik “Oscar” za vizualne efekte koje je osvojio film Godzilla: Minus One – budžet filma procjenjuje se na desetak milijuna dolara. Godzilla je osvojila nagradu u konkurenciji Nemoguće misijeČuvara galaksijeKreatoraNapoleona , filmova s deset, petnaest ili više puta većim budžetom. Nije u šoldima sve čak i ako je riječ o vizualnim efektima. “Godzilla: Minus One” je trebala i mogla biti u konkurenciji nagrade za najbolji film umjesto bezličnog “Maestra”. No, to su tek razmišljanja (i želje) pisca ovih redaka..

 

Foto: Dana Pleasant Copyright: ©A.M.P.A.S.

 

GUBITNICI: BARBIE, UBOJICE CVJETNOG MJESECA i MAESTRO

 

Nakon velike medijske prašine koja se podigla zbog izostavljanja Margot Robbie i redateljice Grete Gerwig, Barbie je doživjela i veliki neuspjeh na dodjeli nagrada. Od osam kategorija film je osvojio tek jednog “Oscara” (“What Was I Made For?” Billie Eilish & Finneas O’ Connel za najbolju pjesmu). 

Razočarao je i “Maestro”, ali film Bradleyja Coopera ionako nije trebao biti među nominiranima tako da niti jedna potvrđena nominacija (od sedam) nije iznenađenje.

Čak deset nominacija nije bilo dovoljno za (barem) jednu nagradu – Scorsese i “Ubojice cvjetnog mjeseca” nisu osvojile ništa. Nastavlja se čudan odnos glasača i Martina Scorsesea…

 

I to je to…do iduće godine. Akademija odnosno izbor njenih članova nisu sveto pismo, ali su i dalje najpopularnija filmska nagrada o kojoj se govori. Show se nastavlja za otprilike godinu dana s nekim novim filmovima i filmskim pričama….

 

 

Share