REDATELJ: Martin Bourboulon
GLAVNE ULOGE: Eva Green, Francois Civil, Vincent Cassel, Lyna Khoudri, Romain Duris, Pio Marmai
TRAJANJE: 115 minuta
NAZIV ORIGINALA: Les Trois Mousquetaiers: Milady
Prije nešto manje od godinu dana u kino dvorane stigla je nova filmska priča o mušketirima. “Tri mušketira: D’Artagnan je, kako i naslov sugerira, u prvom planu imao D’Artagnana odnosno ostvarenje njegove ambicije o pristupanju družini mušketira. Za razliku od većine prethodnih verzija, “D’Artagnan” je u potpunosti europski projekt (film je snimljen na lokacijama u Francuskoj) koji, s obzirom na budžet, (u film je uloženo oko 35 milijuna eura) izgleda vrlo raskošno i uvjerljivo rekonstruira vrijeme mušketira. Prije premijere najavljeno je kako je “D’Artagnan” zapravo prvi dio priče o mušketirima – cliffhanger na kraju filma potvrdio je kako kino pustolovine novog D’Artagnana neće završiti u 2023. godini. Nastavak je stigao brzo i upravo se može (po)gledati u kinima do Vas…
Uvodne minute “Milady” sažetak su događaja u prvom filmu – bez obzira na to što redatelj u uvodnim minutama prilično detaljno prikazuje najvažnije događaje iz “D’Artagnana”, gledatelju koji nije gledao prvi film trilogije ništa neće biti jasno. Zapravo, i ljubitelji filma koji su “D’Artagnana” gledali prije godinu dana morat će se potruditi kako bi pohvatali brojne zavjere i intrige. Nakon uvoda kreće “Milady” – u centru priče (ponovo) je D’Artagnan koji je u potrazi za voljenom Constanze. Otmica Constanze je završetak prvog filma – D’Artagnan pokušava sve kako bi pronašao otetu – istovremeno se nastavljaju zavjere koje trebaju (nasilno) okončati vladavinu Luja XIII i izazvati rat….
Što dobrog donosi “Milady” odnosno brzopotezni nastavak? Dva su detalja ispred svega – zapravo jedan detalj i glavna ženska protagonistica filma. Detalj odnosno detalji koji vrlo dobro i funkcionalno izgledaju čitavim trajanjem filma su scenografija i kostimografija. Lokacije na kojima je filma snimljen vjerno rekonstruiraju vrijeme u kojem se odigrava priča filma. Lokacije, ali i izgled protagonista (prije svih mušketira) glavni su redateljev adut kada je o uvjerljivosti priče riječ.
Drugi adut filma je Eva Green odnosno Milady – ona je, istovremeno, glavna ženska figura filma, femme fatale i negativka. Sve navedeno pa i više od toga – iako lik Milady ima više potencijala (i ostavlja neka pitanja) nego što je u filmu prikazano, ona je dominantna, zavodljiva i nemilosrdna u ostvarivanju ciljeva – najzanimljiviji lik filma. Eva Green uživa u još jednoj ulozi fatalne žene i prvo je glumačko ime filma.
No, ne funkcionira sve u filmu poput kostimografije, scenografije i Eve Green. Baš kao u prvom filmu radnja je preopterećena zavjerama, spletkama, zapletima i podzapletima koje nije jednostavno pratiti i čini se kako redatelj Bourboulon nije siguran u kojem smjeru želi odvesti priču. Redatelj je otišao u širinu i prepustio gledatelju izbor oko najintrigantnijim detaljima – ideja, možda, i nije toliko loša, ali je pripovijedanje kaotično odnosno priča odlazi u previše pravaca.
Poput prethodnika i “Milady” je film koji sadrži brojne akcijske scene. One nisu ujednačene – neke izgledaju vrlo dobro i gledaju se sa zanimanjem i napetošću (nekako su u skladu s vremenom), ali postoje i one koje se pretjerano nervozne i nepregledne te su (pre)moderne za vrijeme u kojem se odigrava radnja filma. Baš kao što je često preopteretio radnju tako je redatelj isto učinio i nekim akcijskim scenama.
Glavna glumačka figura filma spomenuta je u tekstu – ostatak glumačke ekipe tek je korektan. Veliki broj likova ne dozvoljava niti jednom od glumaca da se pretjerano razigra. S obzirom na to da su mušketiri većinom minuta filma razdvojeni nedostaje onaj svi za jednog, jedan za sve trenutak filma. Povezanost jednog od mušketira s Milady je, ipak, predvidljiva….
Fatalna i neodoljiva Eva Green, dojmljiva scenografija i kostimografija, kaotično ispričana priča opterećena pretjeranim zapletima i intrigama….to je, otprilike, priča o “Milady”. Film za kojeg se ne može napisati (ili reći) kako je promašaj ili ne zaslužuje gledanje, ali se teško oteti dojmu kako je riječ o projektu koji je imao potencijala za veću i smisleniju ispričanu priču. Ipak, kraj filma ostavlja otvorena pitanja i možda “Milady” nije kraj priče o D’Artagnanu i mušketirima…
OCJENA: 6.5