Svaki film vrijedi (po)gledati do posljednje sekunde (u novije vrijeme i nakon završetka filma – post-credits scene postale su sastavni dio superjunačkog kino svijeta) – neki su završeci razočaravajući (o tome nekom drugom prilikom), ali neki znatno podižu dojam i ocjenu filma te ostaju u trajnom sjećanju ljubitelja filma. GOODTALKING Vam donosi pregled filmskih završetaka koji su šokirali i(il) iznenadili…
CARRIE (1976)
“It has nothing to do with Satan, Mama. It’s me. Me. If I concentrate hard enough, I can move things.” – Carrie White
Postoje filmovi s kojima se prvi puta susretnemo u djetinjstvu, ali ih pamtimo čitav život. Jedan od takvih filmova, kada je o autoru ovih redaka riječ, je “Carrie” Briana De Palme. Priča o sramežljivoj, dobronamjernoj tinejdžerici Carrie pokazuje koliko religijski fanatizam roditelja i maltretiranje u školi mogu imati kobne posljedice. Carrie je snažnija i moćnija nego što kolege iz škole misle – finale filma njen je obračun sa svima. Međutim, to nije kraj – zadnja scena filma je šokantna i ostaje za sva vremena. Baš kao i “Carrie”, ekranizacija priče Stephena Kinga…
KLINCI (KIDS) – (1995)
“Jesus Christ, what happened?” – Casper
ISKONSKI STRAH (Primal Fear) – (1996)
“I thought you had it figured, there at the end.”
Američki filmaš Gregory Hoblit jedan je od najpodcjenjenijih filmaša Hollywooda. Iako u filmografiji ima niz intrigantnih i zanimljivih naslova (“Posrnuli”, “Hartov rat”, “Prava frekvencija”, “Slom”…) Hoblit se (pre)malo spominje (razlog su i skromni komercijalni rezultati njegovih filmova – ipak, Hoblit je znatno bolje prošao radeći na televizijskim serijama (“Hill Street Blues”, “Newyorški plavci”, “Zakon u Los Angelesu”… ) za koje je osvojio brojne nagrade uključujući devet “Emmyja”. Vjerojatno najpoznatiji redateljev film je “Iskonski strah” – film počinje ubojstvom nadbiskupa Rushermana. Za ubojstvo je optužen Aaron (sjajan debitantski nastupa Edwarda Nortona) – branitelj optuženika postaje Martin Vail (Richard Gere), odvjetnik koji se hrani slučajevima poput spomenutog ubojstva. Vrhunski i iskusni odvjetnik ima taktiku za suđenje, ali ono što se dogodilo nakon presude potpuno je neočekivano. Kako za Vaila tako i za gledatelje filma…
PRIVEDITE OSUMNJIČENE (The Usual Suspects) – (1995)
“The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist.”
U kino dvoranama trenutno se može gledati sedmi film serijala “Nemoguća misija”. Redatelj filma je Christopher McQuarrie – filmaš koji je oduševio svijet scenarijem za jedan od najpoznatijih i najvoljenijih trilera u povijesti. Također, “Privedite osumnjičene” ima i potpuno neočekivani završetak koji nudi odgovor na pitanje “Tko je Keyser Soze?” Odgovor Vam otkriti nećemo jer bi tako ubili neizvjesnost gledanja filma…
DOBAR SIN (The Good Son) – (1993)
Zlo ima puno lica i može doći u različitim oblicima. U filmu redatelja Josepha Rubena zlo dolazi u liku dječaka Henryja. Henry živi s obitelji u kući pored obale – privremeno član obitelji postaje i dvanaestogodišnji Mark, bratić Henryjev čija je majka nedavno preminula. Mark ubrzo shvaća da se iza zarazno simpatičnog osmijeha malog Henryja krije psihopat spreman na sve. Kulminacija se događa u finalu filma kada…. izbor odnosno rasplet je šokantan. U glavnim ulogama nastupaju Elijah Wood i Macaulay Culkin.
OLDBOY (Oldeuboi) – (2003)
“Revenge is good for your health, but pain will you find again.”
Davno prije “Parazita”, “Oldboy” je predstavio kinematografiju Južne Koreje ljubiteljima filma diljem svijeta. U redu, bilo je i ranije južnokorejskih filmova, ali niti jedan nije imao takav utjecaj kao “Oldboy”. Slagalica filma je nevjerojatna i ono što čeka gledatelja i glavnog protagonista filma nemoguće je predvidjeti. “Oldboy” kombinira žanrove – drama, film osvete s akcijskim scenama, tragedija… sve navedeno i još više je “Oldboy”. Slagalica je potpuna u finalu filma kojeg je nemoguće predvidjeti finale koje šokira i ostaje u sjećanju…
SEDAM (Seven) – (1995)
“What’s in the Box?”
Iako je čitavim trajanjem brutalan i mračan, film redatelja Davida Finchera u posljednjim minutama zadaje posljednji udarac gledatelju i šokira na nezamisliv način. Koliko god bio šokantan kraj je, s obzirom na to da je John Doe većinu vremena vodio igru, na jeziv, nezamisliv nači zaokružio priču. Za razliku od prethodnih ubojstava u filmu gledatelj nije vidio što je u kutiji, ali zna…iako je pred sam rasplet izašlo sunce i kiša je prestala padati sretnog završetka nema. Bila je to tek varka Davida Finchera prije konačnog raspleta…..