REDATELJ: Zach Cregger
GLAVNE ULOGE: Georgina Campbell, Bill Skarsgard, Austin Long, Mathew Patrick Davis, Richard Brake, Jaymes Butler
TRAJANJE: 102
“Ne ulazi u ovu kuću.” – Andre
Kao i uvijek u ovo doba godine ponuda horor filmova je u porastu. Noć vještica je pred vratima i horori su aktualniji (traženiji?) nego u ostalim mjesecima. U kino ponudi trenutno su tri horor naslova – kraj (?) priče o Michaelu Myersu (Noć vještica: Kraj), Smiješak i “Đavolji plijen”. Spomenutim naslovima treba dodati i pretpremijeru filma “Terrifier 2“.
Streaming servisi, također, nastoje držati korak kada je o recentnoj ponudi horora riječ. “Netflix” je ponudu obogatio serijom (u redu, nije film, ali s obzirom na autora mora se spomenuti) “Kabinet čudesa Guillerma Del Tora (recenziju serije uskoro čitajte na Goodtalking portalu) dok je “Disney plus”, između ostalih, dodao u ponudu horor dramu “Matriarch” te jedno od najugodnijih ovogodišnjih kino iznenađenja – horor/triler “Barbarian”.
Godine 2013. američki grad Detroit otišao je u stečaj. U desetak godina (2000-2010) grad je izgubio više od 250 000 stanovnika – pojedini dijelovi grada ispražnjeni su od ljudi. Nekada snažan industrijski centar postao je, u pojedinim kvartovima, grad duhova. Razmjere propadanja Detroita možda najbolje opisuje podatak kako su neke gradske četvrti ostale bez ulične rasvjete.
Takav, financijski slomljen te, u dijelovima, opustošen Detroit postao je zanimljiv filmašima, onima kojima su glavni interes horor žanr. Godine 2016. na ulicama Detroita snimljene su scene intrigantnog horora Ne diši (film je dobio i iznimno loš nastavak).
U takav Detroit, točnije jednu, većinom, zapuštenu gradsku četvrt dolazi Tess. Tess je tamo rezervirala kuću u kojoj bi ostala nekoliko dana, možda i duže, ovisno o rezultatima važnog razgovora za posao. I dok vani bjesni oluja Tess stiže na adresu, ali tamo je čeka iznenađenje – u kući koju je iznajmila već postoji stanar. Keith tvrdi kako je on iznajmio istu nekretninu. Čini se kako su odgovorni iz agencije za nekretnine napravili grešku i kuću istovremeno iznajmili različitim korisnicima. Keith pokušava neugodnu situaciju učiniti podnošljivom – ponudit će Tess prenoćište u kući. Vani je ionako oluja, hoteli u centru su puni – druga opcija je spavanje u autu tijekom oluje u kvartu koji se ne čini pretjerano sigurnim. Tijekom večeri Tess upoznaje Keitha i čini se kako je noćenje u kući sigurna opcija. Međutim…
“Barbarian” je važno i nužno pregledati bez otkrivanja detalja o radnji – prethodne rečenice opisuju tek uvod u film i budućim gledateljima neće pokvariti doživljaj gledanja “Barbariana”. Ostalo Vam tekst tekst otkriti neće – prepustit će Vama, dragi čitatelji otkrivanje priče filma.
Redatelj i scenarist Zach Cregger vješto i filmski inteligentno povezuje gledatelja s glavnom junakinjom filma. Tess se našla u situaciji koju nije nemoguće doživjeti (posebno u SAD-u), ali se, spletom okolnosti, našla u neugodnoj situaciji. Nakon, uspješnog, povezivanja s Tess Cregger ide korak dalje – gledateljeva znatiželja (istovremeno i neizvjesnost koja raste svakom minutom filma) postaje sve veća i snažnija. Pojavljuje se sve više pitanja na koje tražimo odgovor – stvari sigurno nisu onakve kakve izgledaju, ali…što je stvarnost i istina?
Ovdje dolazimo do najvažnijih i najbolje izvedenih detalja kad je o “Barbarianu” riječ. Radnja filma je nepredvidljiva i gledatelju je nemoguće pogoditi, čak i naslutiti u kojem će smjeru priča filma krenuti i(li) unaprijed razotkriti sudbine glavnih likova, Tess prije svih. “Barbarian” je toliko intenzivan i napet film da Cregger može, bez problema i posljedica, u jednom od najnapetijih trenutaka radnju resetirati i film usmjeriti u potpuno neočekivanom pravcu dodatno raspalivši gledateljevu znatiželju.
Iako se u nekoliko scena filma mogu pronaći horor obrasci (klišeji), oni su nekako uklopljeni u radnju filma – nisu napadni i ne iritiraju gledatelja jer on (ili ona) poput protagonista filma imaju važnijeg posla. Otkriti istinu (gledatelji) i pokušati (pre)živjeti.
Osim napetosti i intenziteta (vjerojatno će nekim ljubiteljima žanra “Barbarian” imati premalo krvavih scena) “Barbarian” je u dijelovima bolno klaustrofobičan film (kuća nije dom i utočište, mjesto privatnosti već mjesto straha, patnje i užasa), bizarnih i duboko uznemirujućih detalja. Unatoč strahu i neizvjesnosti koje donosi “Barbarian” nije histerično režiran – Cregger veliku pozornost polaže na detalje (koji, često, film znače), način snimanja i ritam filma. Da, “Barbarian” je horor-triler koji ima stila i neki kadrovi kao da su dio art filma.
Glumačka ekipa ne zaostaje za intenzitetom i nepredvidljivošću filma – najpoznatije glumačko ime je Bill Skarsgard (velike zasluge pripadaju upravo Skarsgardu mlađem, potpisan je kao izvršni producent filma. Pojavljivanje lika kojeg interpretira Bill Skarsgard u horor filmu uvijek poziva na oprez. Vrlo dobra je britanska glumica Georgina Campell u ulozi Tess, glavne protagonistkinje i snažnog ženskog lika. Spomenuti treba i Justina Longa u ulozi AJ-a.
Bez ikakve sumnje i dvojbe može se napisati kako je “Barbarian” jedno od najugodnijih iznenađenja filmske 2022. godine. Nepredvidljiv i intenzivan, bizaran i šokantan film mladog američkog redatelja i scenarista Zacha Creggera uznemirujući je spoj trilera i horora koju, čak i ako niste (pre)veliki ljubitelji spomenutih žanrova, nemojte propustiti.
OCJENA: 7.5…možda i 8
Odgovori