RECENZIJA: BRZINA METKA – Bubamara u vlaku smrti

REDATELJ: David Leitch

GLAVNE ULOGE: Brad Pitt, Joey King, Aaron-Taylor Johnson, Andrew Koji, Michael Shannon, Brian Tyree Henry, Sandra Bullock, Zazie Beetz, Logan Lerman

TRAJANJE: 126 minuta

NAZIV ORIGINALA: Bullet Train 

 

Bullet Train” iliti Shinkasen mreža je superbrzih željezničkih linija kojima je premrežen Japan. Vlakovi na spomenutim linijama jure brzinom od 240 do 320 kilometara na sat i žila su kucavica japanske države.”

“Ako se ne baviš sudbinom ona će se pobrinuti za tebe.”

 

Karijera američkog filmaša Davida Leitcha počela je davne 1995. godine. Tada dvadesetogodišnji Leitch nastupio je kao kaskader u televizijskoj seriji “Sherman Oaks”. Od tog trenutka Leitch gradi karijeru kao kaskader (za “Brzinu metka” važno je spomenuti kako je Leitch u akcijskim scenama filmova “Troja”, “Klub Boraca” i “Gospodin i gospođa Smith” glumio Brada Pitta  i glumac u epizodnim ulogama sve do 2014. godine kada nije propustio (redateljsku) priliku života. Leitch i njegov kolega Chad Stahelski režirali su prvi John Wick film. Vrlo dobar komercijalni uspjeh stvorio je akcijski serijal – u nastavcima Leitch nije sudjelovao kao redatelj, ali je “John Wick” Leitchu donio ponude za nove, zapažene redateljske projekte. Leitch se potpisao vrlo dobar nastavak priče o Deadpoolu i efektnu akcijsku priču u kojoj dominira atomska Charlize Theron – očekivano, Leitch je i novim projektom ostao u akcijskom žanru, ali je riječ o malo drugačijem filmu…

“Brzina metka” inspiriran je knjigom japanskog pisca Kotara Isake. Prema recenzijama knjige i onima koji su knjigu pročitali riječ je o napetoj i iznimno krvavoj, nasilnoj priči o plaćenim ubojicama – nasilje i krvave scene Leitch je prenio na film…

Poput Tonyja Manera u “Groznici subotnje večeri” (glazbena podloga je ista – “Staying Alive”, “Bee Gees”) pratimo lika koji hoda ulicama Tokia. Tijekom telefonskog razgovora s ženskom osobom (Maria je njeno ime) saznajemo kako je čovjek kojeg pratimo prilično rastresen – njegovo umjetničko ime Ladybug (Bubamara) je, kako će radnja filma pokazati, istovremeno cinično i simbolično. Ladybug je plaćeni ubojica koji na novom poslu mijenja odsutnog kolegu – stvari izgledaju jednostavno: Ladybug mora u vlaku brzom poput metka pokupiti aktovku i izaći na idućoj stanici. No, Ladybug nije jedini zainteresiran za aktovku i stvari se, nakon njegovog ulaska u vlak, počinju komplicirati…

Za razliku od prethodnih, uspjelih u tekstu ranije spomenutih akcijskih filmova, Leitch je isporučio bitno drugačiji film. U redu, akcije “Brzini metka” ne nedostaje, ali film od uvodnih minuta (razgovor Limuna i Mandarine – da, tako se zovu likovi važni za priču filma) može se osjetiti redateljeva ambicija i želja da “Brzina metka” postane nešto poput Ritchiejevih “Snatcha” i “Lopova, ubojica i dvije nabijene puške” uz dodatak (ili utjecaj, sasvim je svejedno) Tarantinovog nasilja.

Foto: Columbia Pictures

Koliko je Leitch uspio u kombiniranju akcije, trilera, filma osvete i humora koji je često crn? Samo djelomično – očekivano, film najbolje funkcionira u klaustrofobičnim akcijskim scenama koje se, većinom, odigravaju u vlaku. Leitch potvrđuje kako je orkestriranje akcijskih scena njegova glavna (ne i jedina) redateljska snaga – obračuni se smjenjuju čitavim trajanjem filma, smjenjuju se šake, vatreno oružje i, u istočnjačkoj tradiciji, hladno oružje. Akcijska strana funkcionira na pravi način, ali problem filma je neujednačenost na više razina.

Leitchov stil je razbarušen i prilično histeričan – kroz niz flaschbackova redatelj nastoji gledatelja upoznati s glavnim protagonistima (tada radnja seli iz vlaka), ali neki od trenutaka kada redatelj pokušava objasniti odnosno gledatelju približiti likove nisu pretjerano zanimljivi i(li) protagonisti nisu dovoljno karizmatični. Stil Davida Leitcha u više trenutaka postaje važniji od sadržaja – “Brzina metka” ima previše minuta i dinamika odnosno ritam filma nije uvijek na pravoj razini. Neki od protagonista filma dobili su puno minuta dok se neki pojavljuju iznenada i neočekivano (The Hornet odnosno Zazie Beetz koju pamtimo iz sporednih, ali dojmljivih nastupa u “Jokeru” i drugom “Deadpoolu”) te ubrzo nestaju iz filma, bez velikog objašnjenja. Leitch nastoji nasmijati publiku, ali više je trenutaka kada su pokušaji pucanj u prazno nego razlog za smijeh. Treba spomenuti i skromne vizualne efekte  posebno kada je u finalu filma.

Malo je filmova u kojima jedna glumačka figura toliko odskače i dominira u odnosu na ostale kolege kao što je slučaj s “Brzinom metka”. Iznad ostalih je Bubamara odnosno Brad Pitt koji s nevjerojatnom lakoćom i uvjerljivošću interprertira plaćenog ubojicu na rubu živčanog sloma. Ladybug ima problema s kontrolom bijesa, promišlja vlastito postojanje i činjenicu kako teško može zaobići probleme i komplikacije kada je o poslu riječ. Teško se oteti dojmu kako Pitt uživa u nastupu i zbog njegove vrlo dobre izvedbe “Brzina metka” zaslužuje ocjenu više.

Ne može se poreći kako je “Brzina metka” u trenucima zabavan film. Akcijske scene i Brad Pitt učinili su novi film redatelja Davida Leitcha gledljivim, ali previše minuta filma, kaotična režija, stilsko pretjerivanje i neujednačenost “Brzinu metka” stavljaju u red tek prosječnog kino doživljaja.

 

OCJENA: 6

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)