RECENZIJA: CRVENA TJERALICA – u potrazi za Kleopatrinim jajima

REDATELJ: Rawson Marshall Turner

GLAVNE ULOGE: Gal Gadot, Ryan Reynolds, Dwayne “The Rock Johnson, Ritu Arya, Chris Diamantopoulos

TRAJANJE: 118 minuta

NAZIV ORIGINALA: Red Notice

CRVENA TJERALICA – najviša razina tjeralice koju izdaje Interpol rezervirana za najtraženije svjetske zločince.

Prije nešto više od mjesec dana CNN je objavio kako je “Netflix” prebacio nevjerojatnih 213 milijuna pretplatnika (prema istom izvoru za posljednjih nekoliko milijuna najzaslužnija je serija “Squid game” iliti “Igra lignje”). Stalan milijunski rast pretplatnika prate i velika ulaganja “Netflixa” u serije i filmove. Osim što otkupljuje sadržaj (filmove i serije) drugih kompanija (često je kvantiteta ispred kvalitete, ali to je tema za neku drugu priliku), “Netflix” sve više ulaže u vlastitu produkciju. Iako su dugo vremena serije i binge watching bile znak raspoznavanje kada je o “Netflixu” riječ posljednjih godina sve je više filmova s “Netflix” oznakom. Jedan dio “Netflix” filmova su projekti koji, između ostalog, imaju ambiciju osvojiti nominacije odnosno nagrade. Drugi, većinom skuplji i brojniji su streaming blockbusteriprojekti u kojima se mogu (pro)naći poznata glumačka imena, velikih budžeta koji ciljaju što veći broj pretplatnika (gledatelja) i kojima, na neki način, “Netflix pokazuje mišiće. Jedan od takvih projekata je “Crvena tjeralica”….

Zaplet filma vrti se oko Kleopatrinih jaja – riječ je o daru kojeg je Marko Antonije poklonio svojoj dragoj Kleopatri. Tri jaja optočena draguljima – dugo se mislilo kako su vrijedni pokloni tek legenda, bajka iz prošlih vremena, ali 1907. godine dva su jaja iskopana u Egiptu. Treće jaje nije pronađeno (ili je pronađeno, ali je odmah izgubljeno) – povratak u današnje vrijeme. Za jaja je zainteresiran brbljavi kradljivac umjetnina Nolan Booth. U pokušaju da ukrade Kleopatrino blaga spriječit će ga FBI profiler John Hartley, ali agent i lopov uskoro postaju slučajni partneri i moraju otkriti namjere tajanstvene Bishop i sudbinu trećeg jajeta….

Tijekom najava “Crvene tjeralice” više je puta spomenuto kako je riječ o jednom od najskupljih Netflix projekata. Procjene o budžetu filma u rasponu su od 160 do 200 milijuna dolara – ogroman budžet omogućio je redatelju i scenaristu filma Thurberu da angažira Dwaynea Johnsona (surađivali i ranije na filmu Skyscraper što i nije neka preporuka za gledanje “Crvene tjeralice”, ali vrijedi spomenuti…) te Ryana Reynoldsa i Gal Gadot. Neslužbeno, njihovi honorari iznose 20 milijuna dolara (po osobi, ne ukupno), ali, kao i čitav projekt, njihov je nastup (uz bljeskove Gal Gadot) tek odrađivanje honorara. Johnson je nedavno, ničim izazvan, ispalio kako se vidi kao idući James Bond – glumac koji je predodređen za akcijske uloge (mada ima i ponešto komičarskog talenta) dobio je ulogu profilera FBI-a. Koliko je Rock raspoložen i uvjerljiv u ulozi Johna Hartleyja najbolje opisuje komentar koji se može čuti i vidjeti u filmu. Da, Rock uopće ne sliči profileru. Ryan Reynolds je po tko-zna-koji- put u Deadpool raspoloženju – brbljavi i moram biti duhovit Nolan Booth možda bi bio zanimljiv da ovakvog Reynoldsa gledamo prvi puta, ali kopiranje i stalno ponavljanje slične uloge postaje…nezanimljivo.

U pojedinim trenucima Gal Gadot blista – možda je vrijeme za neku atomsku Gadot, akcijski film koji bi promovirao glumicu u akcijsku junakinju.

Osim glumačkom ekipom, raskošan i veliki budžet redatelj naglašava lokacijama na kojima se radnja odigrava. Od Balija do Rima sve do Argentine (istina, nisu sve scene snimljene na stvarnim lokacijama, ali…) proteže se potraga za blagom Kleopatre. Lokacije i pokušaji atraktivnih scena ne mogu sakriti nedostatak intenziteta i zanimljivosti kada je riječ o “Crvenoj tjeralici”.

Zanimljivo (ha, eto i nešto zanimljivo u filmu) je gledati kako redatelj na sve načine pokušava kupiti gledatelja. Pokušat će Turner filmofilskim dosjetkama (npr. Jurski park) pridobiti simpatije i zanimanje gledatelja zatim traljavim pričama o prošlosti glavnih protagonista izazvati empatiju prema protagonistima filma i na kraju čudnovatim obratima pokušava donijeti gledatelju iznenađenje….sve navedeno ne funkcionira jer “Crvena tjeralica” je generički proizvod realiziran bez rizika, emocija ili filmskog nerva kod članova ekipe filma.

Serijska ili masovna proizvodnja odlična je stvar u industriji recimo…automobila. Dio ili čitav automobil proizvodi se u većim količinama te prodaje kupcima. Sličnu formulu već duže vrijeme koristi i “Netflix” kada je u pitanju dio njihove filmske produkcije – slični i vrlo slični projekti proizvode se i stavljaju se u ponudu ovog streaming servisa. Unatoč velikoj gledanosti (“Crvena tjeralica” je imala rekordnu gledanost u prvim danima kada je film postao dio “Netflix” ponude) automobilska i filmska industrija nije isto – film redatelja Rawsona Marshalla Turnera pripada skupim projektima koji okupljaju zanimljivu i(ili) poznatu glumačku ekipu, ali nakon što krene odjava kod gledatelja ostaje praznina i razočaranje zbog još jednog projekta koji je sličan mnogim prethodnicima u nezanimljivosti i bezdušnosti…

OCJENA: 4