REDATELJ: Malcolm D. Lee
GLAVNE ULOGE: LeBron James, Cedric Joe, Don Cheadle, Khris Davis, Sonequa Martin- Green
TRAJANJE: 115 minuta
NAZIV ORIGINALA: Space Jam: A New Legacy
“Welcome to Space Jam.” – Al-G Rythm
Prošlo je dva i pol desetljeća od premijere filma koji je potvrdio ogromnu, veliku globalnu popularnost najvećeg košarkaša u povijesti igre – naravno, riječ je o Michaelu Jordanu. Te 1996. godine Jordan i njegovi su Bullsi krenuli su u osvajanje prvog od tri (prethodna tri “Bullsi” su osvojili u periodu od 1991-1993 godine) prstena. Momčad koja je osvojila naslove u periodu od 1996 do 1998 godine mnogi smatraju najboljom u povijesti (znate ono – Jordan, Pippen, Rodman, Kukoč, Kerr, Harper, Longley….). Jordan je, dakle, nastupio u filmu kada je živio najbolje dane karijere i pokazao veliku marketinšku snagu u čitavom svijetu. Pisac ovih redaka svjedok je ogromne popularnosti filma u domaćim videotekama. “Space Jam” bio je animirano-igrana zabava u kojoj su uživali svi – stariji zbog Jordana, mlađi zbog popularnih i dobro nam poznatih likova iz crtanih filmova.
Za nastavak filma “Warner” je odabrao, očekivano, LeBron Jamesa. James pripada među najveće košarkaše u povijesti, velika je zvijezda današnjice i, što je za filmski studio prilično važno, njegovo ime ima veliki marketinški potencijal. No, čini se, ako bi uspoređivali angažman Jordana i Jamesa, nastavak kasni nekoliko godina. Teško se oteti dojmu kako je, za razliku od Jordana, Jamesova karijera u laganom padu. James je proslavio 36. rođendan i bez obzira na velike ambicije godine nikome ne praštaju i teško će James ponoviti uspjehe iz ne tako davne prošlosti. Ipak, marketing je sve i James je nastupio u nastavku koji je miljama daleko od prvog filma…
Pretrpana i konfuzna radnja počinje u djetinjstvu LeBrona Jamesa. Mlađahni LeBron igra nekakvu važnu utakmicu (na koju zbog nepoznatih razloga nije mogla doći njegova majka) i promašuje zadnju loptu. Njegova je momčad izgubila i LeBron je shvatio da mora još raditi, raditi…Skok u sadašnjost – odrasli LeBron ima obitelj, jedan sin je onakav kakvog otac samo poželjeti može (košarkaš) dok je drugi, dvanaestogodišnjak imenom Dome više je zainteresiran za dizajniranje videoigara. Otac i sin se ne slažu sve dok ne postanu zatočenici algoritma vrlo maštovitog i kreativnog imena Al G Rythm (ili Al G Ritam) – ako želi spasiti sina i obitelj LeBron mora okupiti ekipu i pobijediti algoritmovu momčad u /video)igri koja je slična košarci…
Prvi je “Space Jam” bio, većinom, nepretenciozna zabava za mlađe gledatelje koju će, najprije zbog Jordana, pogledati i stariji gledatelji posebno ljubitelji košarke. Radnja je bila jednostavna – Jordan predvodi animirane suigrače u utakmici koja spašava svijet. Nešto manje od devedeset minuta zabave bez okolišanja i suvišnog pripovijedanja. Kada je o “Novoj legendi” riječ onda bi ciljana publika mogli biti svi…i nitko. Najmlađim gledateljima doista neće biti pretjerano zabavno gledati kako se likovi filmova miješaju s, pazite sad, “Casablancom”, “Igrom prijestolja”, “Pobješnjelim Maxom” ili čak “Paklenom narančom”. Nešto stariji gledatelji mogli bi izgubiti strpljenje zbog histeričnog i agresivnog korištenja efekata svih vrsta kojima je redatelj, vjerojatno, želio impresionirati, ali efekt korištenja efekata je suprotan. Gledatelj nije impresioniran već pretjerivanje s vizualno-zvučna-računalno stvorenim čudesima ubrzo postaje zamorno, nezanimljivo i ono što je za ovakav projekt najkobnije – (većinom) neduhovito. Posebna priča je modificirana košarka s nekakvim novim pravilima, bonusima…Čitav je film pretjerano nabrijan, ispunjen detaljima radnje koji nemaju nikakvog smisla.
Uz pretjerivanje na svim razinama (film traje i previše minuta) “Nova legenda” u pojedinim trenucima izgleda kao velika reklama za “Warner”. Možda ipak ne toliko za “Warner” koliko za “HBO Max”. Naravno da se “Warner” odnosno “HBO Max” žele pohvaliti svojim bogatim katalogom, ali “Nova legenda” je ipak film, a ne dio reklamne kampanje. Ili možda griješim?
U moru pretjerivanja (u redu, neki su vizuali impresivni i doista izvrsno izgledaju) koje se može pronaći u filmu posebno iritira nepotrebno glorificiranje Jamesa. U redu, znamo svi (ili barem velika većina gledatelja) tko je LeBron, njegova dostignuća i značenje u košarkaškom svijetu. Međutim, životne mudrosti i pretjerano moraliziranje koje James izgovara pretjerivanje su i izgledaju kao da su napisane kako bi nahranile ego velikog košarkaša. Ego koji nije mali – prisjetimo se famozne Odluke odnosno The Decision iz 2010. godine. Iako se u nekim projektima pokazao prilično funkcionalan ( Kaos u glavi ), Jamesov nastup je drven i neuvjerljiv. Uostalom, takav je rasplet predvidio i sam James kada u filmu govori kako nikad ne završi dobro kada sportaši glume.
Prije dva tjedna “Space Jam: Nova legenda” uspio je na vrhu top liste filmova s najvećom zaradom svrgnuti “Black Widow” (drugi tjedan film je doživio veliki pad gledanosti). Komercijalni rezultati filma nisu loši, zapravo su puno bolji od onog što nastavak filma iz 1996. godine nudi. Riječ je o filmu koji je izgubljen u pretjerivanju i glorificiranju LeBron Jamesa. Rijetki su zabavni i duhoviti trenuci filma – koliko je “Nova legenda” promašen film najbolje svjedoči kako su, uvijek rado gledani, “Looney Tunes” crtani junaci (Kojot i Ptica trkačica, Zekoslav Mrkva, Yosemite Sam, Bakica….) svedeni na sporedne likove bez prevelike ambicije i zabavne crte kakvu su imali u prvom filmu. Redatelj je morao isprazniti teren zbog glavnog lika koji se mora obožavati – sve (i svi) ostalo je nevažno.
OCJENA: 3
Odgovori