RECENZIJA: FATALNA – što se dogodi u Vegasu, ne ostaje u Vegasu

REDATELJ: Deon Taylor

GLAVNE ULOGE: Hilary Swank, Michael Ealy, Mike Colter

TRAJANJE: 102 minute

NAZIV ORIGINALA: Fatale

 

“Ovo je nova igra. Sada igram za svoj život.” – Derrick Tyler 

 

Derrick Tyler bivša je srednjoškolska košarkaška zvijezda koja je, iz nepoznatih razloga, napustila košarku i postao uspješan sportski agent. S partnerom je stvorio vlastitu agenciju koja u momčadi ima brojne sportske zvijezde. Uspješni poduzetnik u braku je s lijepom Tracie koja ne želi biti ovisna o suprugovu poslovnu uspjehu već želi raditi i zarađivati. Jedne večeri Derrick putuje u Las Vegas. Tamo se zabavlja s društvom i tijekom noći upoznaje Valerie. Slučajni susret (koji možda i nije slučajan) završit će u hotelskoj sobi. Nakon vatrene noći Derrick se vraća kući u uvjerenju kako više nikada neće vidjeti partnericu za jednu noć. No, sudbina se poigrala s nevjernim Derrickom – ubrzo nakon povratka dogodila se provala u njegovoj raskošnoj kući. Pozvana je policija i istragu preuzima…. detektivka Valerie Quinlan.

Scenarist dvadesetak milijuna dolara vrijednog projekta redatelja Deona Taylora inspiraciju za “Fatalnu” potražio je u filmovima “Fatalna privlačnost” (više) i “Nepoznati iz Nord Expressa” (manje). S obzirom na činjenicu kako je riječ o izvrsnim filmovima David Loughery (ime scenarista) kao i čitava ekipa filma stavljeni su pred zahtjevan zadatak. Stvoriti triler koji bi poštujući uzore dodao nešto novo u priču i opravdao svoje postojanje (snimanje). Nešto novo je dodano, ali “Fatalna” je film u kojem vladaju, između ostalih, scenaristički nered, nedostatak napetosti i predvidljivost priče.

“Fatalna” je trebao biti, kao što i naslov sugerira, film o fatalnoj ženi koja će nakon avanture za jednu noć učiniti sve kako bi ljubavniku Derricku uništila život i naučila nevjernog supruga pameti. Međutim, Valerie je tražila avanturu (to je vjerojatno i njen razlog odlaska u Vegas – prilično neuvjerljivo izgleda da je čitavu priču uspjela isplanirati) i zavela je neodlučnog, nesigurnog Derricka. Nakon njihove avanture slijedi povratak u normalan život i tada priča “Fatalne” postaje ispunjena nedorečenim i neuvjerljivim detaljima koji u potpunosti ubijaju zanimljivost filma.

Opisani glavni zaplet nije dovoljan (pre)ambicioznom redatelju te scenaristu filma pa je “Fatalna” pretjeranim širenjem priče i gomilanjem likova. Odnosi između protagonista ne funkcioniraju u niti jednom trenutku – kemija i seksualna privlačnost između Derricka i Valerie gotovo da i ne postoji (najveće “zasluge” pripadaju liku Derricka), odnos između Derricka i njegove supruge izgleda poput slučajnih partnera. Njihova se bračna priča mijenja, doslovno, iz dana u dan. Glavni razlog su slabo napisani likovi i njihovi odnosi – previše je protagonista filma i zbog toga su jednodimenzionalni. Nezanimljivi.

“Fatalna” sadrži više detalja, manjih ili većih, ali onih kojih film znače, zbog kojih gledatelj ne može povjerovati priči ili razviti empatiju prema likovima. Saznat ćemo tako ga Derrick, koji vodi sportsku agenciju u kojoj se okreću milijuni dolara, sam održava i servisira nadzorne kamere u vili gdje stanuje sa suprugom. Nažalost, Derrick nije radio na održavanju pa će policija i detektivka Valerie ostati bez dragocjenih snimki pomoću kojih bi otkrili identitet provalnika. Naravno, kamere su morale ostati ugašene jer da nisu film bi trajao otprilike četrdesetak minuta. Uvodnih 20-25 minuta ionako izgleda kao produženi glazbeni spot.

Ono što posebno iritira kod “Fatalne” je napadno ubacivanje detalja u radnju kako bi se priča prilagodila aktualnoj situaciji te dociranje gledatelju u finalu filma. Redatelj ima potrebu objasniti gledatelju kako je sportska agencija vlasništvo Afroamerikanaca iako je gledatelj nekoliko minuta prije upoznat tko su vlasnici agencije. Vjerojatno redatelj smatra gledatelja filma prilično….ograničenim. Rasna se nota naglašava u još nekim trenucima filma koje zbog otkrivanja radnje pisac ovih redaka neće spomenuti – ambicija je, između ostalog, film prilagoditi aktualnom trenutku. Na kraju filma glas s radija slavodobitno poručuje kako su nevini ponekad zatvoreni i savjet kako treba izbjegavati nevjeru. Nevjerojatna katarza u u posljednjim minutama filma čija je ambicija postati triler s dozom erotike. Svi navedeni detalji na neki su način podcjenjivanje gledatelja, bespotrebno ulagivanje i potpuno ubijaju film.

Glumačka ekipa nije puno pomogla – Hilary Swank kao dokazana glumačka vrijednost (“Djevojka od milijun dolara”, “Dečki ne plaču”) nema snagu i uvjerljivost fatalne žene, ali njena interpretacija Valerie je za razliku od Derricka odnosno glume Michaela Ealyja podnošljiva. Derrick je jedan od najiritantnijih likova viđenih na filmu u posljednje vrijeme – umjetna zabrinutost, suze i tuga koju Ealy producira čitavim trajanjem filma služe samo kako bi gledatelji zavoljeli i suosjećali s Derrickom. Operacija nije uspjela, efekt je potpuno suprotan.

Ideje za priču “Fatalne” nastale su na temelju filmova koji pripadaju najboljim filmovima žanra. Međutim, riječ je o filmu koji ne funkcionira u niti jednom segmentu. Neuvjerljiva priča, nedostatak kemije između glavnih protagonista i predvidljivost neki su, ne i jedini, problemi filma koji je čak i za skromniju, recentnu korona kino ponudu naslov koji ne zaslužuje previše pažnje.

 

OCJENA: 4

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)