Naslovnica Animirani RECENZIJA: VAMPIRE HUNTER D – BLOODLUST

RECENZIJA: VAMPIRE HUNTER D – BLOODLUST

1200
0
Photo: Screenshot

PREMA: manga Vampire Hunter D: Demon Deathchase, (1983.)

PISAC: Hideyuki Kikuchi (manga), Yoshiaki Kawajiri (scenarij)

UMJETNIK: Yoshitaka Amano

PRODUCENT: Mataichirō Yamamoto, Masao Maruyama, Takayuki Nagasawa

REDATELJ: Yoshiaki Kawajiri

TRAJANJE: 103 minute

GODINA PROIZVODNJE: 2000

 

Odlučite li se pogledati ovaj film, zaputit ćete se na futurističko sci-fi putovanje prožeto samurajskim i vesternskim akcijskim kadrovima čija priča počiva na mitologiji i hororu. Zvuči komplicirano i nemoguće? Vampire Hunter D: Bloodlust je fuzija stilova i žanrova koja gledatelju pruža sasvim novo iskustvo.

Ovu vizualnu zemlju čudesa može se nazvati tako jer su njezini tvorci redatelj Yoshiaki Kawajiri (Ninja Scroll, Wicked City, Biohunter) i umjetnik/ilustrator/dizajner likova/filmski i kazališni scenski dizajner/kostimograf… Yoshitaka Amano (Speed Racer, Gatchaman, 1001 Nights, …). Potonjeg, osim po širokoj paleti područja djelovanja, neki će prepoznati i kao ilustratora popularne franšize videoigara Final Fantasy

Preteča ovog filma je Vampire Hunter D, nastao 1985. u Japanu prema prvoj noveli u istoimenom manga serijalu, čija se radnja, opisana kao „mračna futuristička znanstveno-fantastična romansa“, odvija u dalekoj budućnosti. Budući da je animacija izvedena vrlo nezgrapno (čitaj: jeftino), pojavila se želja za ‘popravkom’ te je 2000. godine nastao nastavak: Vampire Hunter D: Bloodlust, izveden prema trećoj noveli manga serijala. Zanimljivo je da je ovaj film, za razliku od ostalih anime ostvarenja, od početka produkcije (1997. godine) bio namijenjen zapadnom tržištu i projekciji u kinima. Zbog toga je i originalni audio snimljen na engleskom jeziku. No, nije potrebno pogledati prvi film kako bi se shvatio nastavak, koji je u mnogim područjima premašio preteču, što je i razlog pisanja ove recenzije.

Radnja se odvija na Zemlji, u dalekoj postapokaliptičnoj budućnosti u kojoj su vampiri na rubu izumiranja, a u fokusu je Meyer, moćni vampir koji se zaljubio u ljudsku ženu, preljepu Charlotte. Otimajući je, pokušavaju pobjeći od svega što ih lovi: dhampira (polu-čovjek, polu-vampir) D-a, skupine lovaca na vampire, Charlottine obitelji koja ju želi uhvatiti živu ili mrtvu i mijenjajućeg svijeta. Iako zvuči kao jednostavna, predvidljiva i dosadna radnja, u ovom trenutku se pojavljuju brojna iznenađenja koja pridonose naraciji, čineći ju mističnom, intrigantnom i očaravajućom. 

Dhampir D je protagonist, stoički plaćenik od malo riječi koji uvijek izvrši misiju ubijanja preostalih vampira, koji ispod hladne površine krije izoliranost, usamljenost i osjećaje časti i dobrote. Avantura započinje u trenu kada se on zaputi u lov na vampira Meyera, susrećući se sa serijom ubojitih poluljudskih stvorenja (vukodlak, shapeshifter, fantomska kraljica… ), ali i sa svojom konkurencijom: još jednom skupinom plaćenika koja se prva želi domoći Charlotte i novčane nagrade. Protagonista-plaćenika, i antagoniste-koji čine središnju ljubavnu priču, pratimo dok postepeno razvijaju i razotkrivaju svoje karaktere, a linije dobra i zla se isprepliću i zamućuju, stvarajući tako dodatne i potporne priče, što ovaj film izdvaja od sličnih. 

Photo: Screenshot

Jedno od iznenađenja je i raskošno lijepa animacija, koja film čini toliko zamamnim i eteričnim, čineći ga vrlo teškim za prevesti u riječi.

Usprkos mračnoj temi i sci-fi-horor prizvuku, korištene su vrlo vibrantne boje čak i u izrazito mračnim scenama, što je uz orkestralnu glazbu rezultiralo impresivnim scenama. Izgled likova i pozadine unikatan je i dolazi do izražaja radi kombiniranja ručnog crtanja i računalne grafike, kreirajući tako glatkoću pokreta i radnje. Iako je krvav i nasilan, upravo zbog nevjerojatne posvećenosti detaljima koji gotovo da oživljavaju mračnu i natprirodnu priču, ovaj film funkcionira savršeno.

Ono što je nedostatak ovog filma jest engleska sinkronizacija, koja, iako originalna, je poprilično ravnodušna i ne pristaje niti likovima niti situacijama te tako oduzima od ukupnoga dojma. Japanska sinkronizacija, iako nije savršena, efektnija je i prirodnija.

Vizualno vrlo moćan i primamljiv, Vampire Hunter D: Bloodlust može se nazvati i remek-djelom animacije, prikladan i za potpune početnike i za veterane u anime svijetu, ljubitelje znanstvene fantastike, vampira, bajki, akcije, horora, nadnaravnoga, distopijskoga, futurističkog i postapokaliptičnog… neusporediv s drugim ostvarenjima i kategorički nesvrstan, uspijeva biti zabavna, intrigirajuća i koherentna cjelina.

Scene koje su svojom kreativnošću, atmosferičnošću i ljepotom zaslužile da dugo ostaju u sjećanju, počivaju na mitologiji, povijesti, umjetnosti i budućnosti te objedinjene čine iskustvo koje je relevantno i vrijedno gledanja čak i 20 godina nakon izlaska filma. 

Tekst napisala: Valerija Franjić

 

Prethodni članakRECENZIJA: RATCHED: ANĐEO SMRTI
Sljedeći članakPRVI POGLED: THE MAURITANIAN
Filmofil i serijofil, bivši videotekar koji je pogledao tisuće filmova. Puni krug filmofilstva koji je počeo u lokalnom Domu kulture, nastavio se u gradskim kino dvoranama i videotekama zatvoren je nastankom portala Goodtalking kao i osnivanjem Udruge Filmofil (postoje i Goodtalking grupa te stranica na istoj društvenoj mreži) gdje svakodnevno sa suradnicima piše o filmovima i serijama. Bez žutila, prepisivanja i clickbait naslova bez sadržaja. Goodtalking je postalo i ostalo najbolje mjesto za sve ljubitelje filma i serija - potvrdili korisnici.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime