REDATELJ: Gustaf Moller
GLAVNE ULOGE: Jakob Cedergen, Jessica Dinnage
TRAJANJE: 85 minuta
NAZIV ORIGINALA: Den skylidge)
Filmove čija je radnja ograničena na jednu lokaciju u ograničenom vremenskom okviru nisu česta pojava. Ništa čudno – održati tenziju i privući pažnju gledatelja na radnju koja je ograničena na isto mjesto radnje nije jednostavno i potrebno je puno redateljsko- scenarističkog umijeća kako bi takav projekt bio zanimljiv čitavim trajanjem. Najbolji i najpoznatiji primjer takvih filmova je “12 gnjevnih ljudi”. Sudska drama redatelja Sidneyja Lumeta pripada u krug najboljih filmova u povijesti sedme umjetnosti. Uspješni su bili “Živ zakopan” (“Buried”, red: Rodrigo Cortes) iz 2010. godine, “Locke” (red: Steven Knight) te “Telefonska govornica” (“Phone Booth”, red: Joel Schumacher ). U red uspješnih točnije vrlo uspješnih pripada i “Krivnja” dugometražni prvijenac švedskog filmaša Gustava Mollera.
Čitava radnja filma događa se u centru za hitne intervencije. Jedan od zaposlenika koji preuzimaju pozive je Asger Holm. Asger više voli posao na terenu, ali splet okolnosti Holmu je donio uredski posao. Pozivi koje prima većinom su od ljudi koji su u problemima zbog vlastitih postupaka uzrokovanih alkoholom, drogom ili vlastitom glupošću. Sve do trenutka poziva Iben koja se pretvara kako razgovara s djetetom. Holm vrlo brzo shvaća kako je riječ o otmici i pokušava riješiti slučaj…
Kamera se neće maknuti iz centra iz hitne intervencije. Radnja je smještena u nekoliko prostorija, jedini važniji protagonist filma kojeg možemo vidjeti je Asger Holm. Nema problema – redatelj Moller je, bez obzira na spomenute detalje, isporučio vrhunski triler dokazujući kako je ideja često (uvijek?) važnija od novaca uloženih u realizaciju filma.
Napetost tijekom nešto više od osamdeset minuta trajanja “Krivnje” ne popušta – razloga je vješto i intrigantno napisan scenarij (redatelj je i scenarist filma). Tijekom Holmovih telefonskih razgovora s Iben i ostalim likovima filma većina onog što se događa s druge strane žice zapravo je predmet interpretacije gledatelja. Ne postoji slika samo ton i opis događaja onih koji su na terenu. Dramatičnost i brutalnost događaja pojačani su gledateljevim interpretacijama te načinom na koji će svatko na drugačiji način doživjeti događaje izvan centra za hitne slučajeve…
Napetost koju redatelja gradi čitavim trajanjem filma kulminaciju će doživjeti obratom koji je podjednako šokantan za Holma i gledatelja. Trenutak kada Asger Holm kreće u posljednji …
Triler je najbliža žanrovska odrednica filma, ali ispod površine krije se i drama glavnog protagonista. Asgera progoni događaj iz prošlosti koji bi trebao dobiti sudski epilog. Razgovori s Iben te ostalim protagonistima uključenima u slučaj otkrivaju i detalje iz Asgerove prošlosti. Prošlosti s kojom glavni lik filma teško živi i želi iskupljenje. Katarzu.
Švedski glumac Jakob Cedergren izvrstan je u ulozi Asgera. Zahtjevan i kompliciran glumački zadatak odrađen je na pravi način – izrazi lica, duševna stanja glavnog protagonista u potpunosti odgovaraju i nadopunjuju se sa zbivanjima tijekom trajanja filma.
“Krivnja” pokazuje kako se originalna i zanimljiva scenaristička ideja može realizirati s malim sredstvima. Jedna lokacija, glavni protagonist, puno telefonskih razgovora, obrat….rezultat je napet i intenzivan film u kojem nema predaha. Kako za Asgera tako i za gledatelja…
OCJENA: 9
Odgovori