RECENZIJA: DOLITTLE – doktor za životinje u službi njenog veličanstva

REDATELJ: Stephen Gaghan

GLAVNE ULOGE: Robert Downey Jr., Harry Collett, Jim Broadbent, Michael Sheen

GLASOVI: Rami Malek, Octavia Spencer, Emma Thompson, Tom Holland, Ralph Fiennes, Selena Gomez

TRAJANJE: 101 minuta

Prošlogodišnji box office rekorder “Osvetnici: Završnica” označio je kraj “Marvel” faze. Istodobno, završeno je i desetljeće Iron Man-a jednog od najvažnijih i najpopularnijih osvetnika kojeg je svih godina interpretirao Robert Downey Jr. Unatoč činjenici da Downey Jr. ima dugu karijeru u kojoj je nastupio u različitim ulogama (davne 1993 godine nominiran je za nagradu “Oscar” za Chaplina – godina u kojoj nitko nije mogao oduzeti nagradu Pacinu u “Mirisu žene”, nominaciju ponavlja 2009. za “Tropsku grmljavinu”, ali Joker Ledger je odnio nagradu) Tony Stark postao je znak raspoznavanja glumačke karijere. Ponuda Downeyju ne nedostaje – u planu je treći Sherlock Holmes, biografska priča o Johnu Brinkleyju (redatelj Richard Linklater) i sportska drama “All- Star Weekend” (redatelj Jamie Foxx). Prvo pojavljivanje na velikom platnu nakon završnice je susret s poznatim filmskim junakom. Doktorom Dolittleom.

U verziji redatelja Stephena Gaghana doktor John Dolittle se povukao u samoću. U redu, nije sam – životinje su dio njegove svakodnevice, ali pobjegao je od ljudi i više ne radi. Ne liječi životinje. Razlog samoće je privatne prirode, gubitak voljene osobe. Ipak, došlo je vrijeme da se Dolittle vrati poslu. Prvi slučaj je jednostavan – dječak po imenu Tobby donio je ranjenu vjevericu. Drugi je slučaj puno kompliciraniji i zahtjevniji – doktorovu pomoć treba kraljica i Dolittle u pratnji životinja kreće u London…

Iz prethodnih je rečenica vidljivo kako je novi Dolittle u službi njenog Veličanstva. Pomoć će doktor pružiti životinjama, ali one su dio njegove ekipe – cilj je spasiti prijestolje. Životinje su sporedni likovi filma, Dolittleovo društvo. Okupljena je respektabilna glumačka ekipa koja posuđuje glasove životinjama (Holland i Downey Jr. nastavljaju suradnju i nakon završnice), ali stvari ne funkcioniraju na pravi način. Interakcija između Dolittlea, ljudskih likova i životinja neuvjerljiva je, vidljivo umjetna – razlog su loše izvedeni, realizirani računalni efekti. U redu, za neke vratolomije viđene u filmu CGI je neophodan, ali čitav je film u raljama efekata – čak i jednostavnije scene riješene su pomoću efekata. Zagušenost lošim efektima u velikoj mjeri kvari doživljaj gledanja filma.

Filmu Stephena Gaghana nedostaje priče i zanimljivih detalja radnje. Stotinjak minuta previše je za priču koju “Dolittle” nudi – kako bi produžio film i sakrio skroman scenarij redatelj rasteže akcijske scene. Potjere, jurnjave i obračuni traju predugo i demonstriraju efekte različitih vrsta. Koji su, kako je već i spomenuto, iznenađujuće neuvjerljivi.

Malo je šarma ili poruka koje šalje priča o čovjeku koji može razgovarati sa životinjama. Dolittle je na važnoj misiji – kraljevska je obitelj u pitanju. Očuvanje okoliša i životinjskog svijeta te ostali detalji koji smo mogli pronaći u prethodnim filmovima o doktoru redatelju nisu pretjerano važna. Važno je pokazati raskoš efekata i kostimografije. Raskoš koja je film učinila pretjerano kičastim – u trenucima histeričnim.

Downey Jr. nije pretjerano zanimljiv i duhovit u ulozi doktora Dolittlea. Glumčevi pokušaji da glavnom liku udahne ekscentričnost većinom su neuspješni i kod gledatelja ostavljaju potpuno drugačiji dojam. Dojam koji se svodi na preglumljivanje i pokušaje nasmijavanja gledatelja. Pokušaje od kojih su mnogi neuspješni.

“Dolittle” nije ispunio očekivanja – siromašan pričom i humorom, nabijen neuvjerljivim računalnim efektima projekt redatelja Stephana Gaghana vjerojatno je najlošija filmska priča o doktoru koji razgovara sa životinjama.

OCJENA: 4