RECENZIJA: ONE SU BOMBE

REDATELJ: Jay Roach

GLAVNE ULOGE: Nicole Kidman, Charlize Theron, Margot Robbie, John Lithgow

TRAJANJE: 119 minuta

NAZIV ORIGINALA: Bombshell

Jedna od kategorija s najjačom konkurencijom kada su u pitanju ovogodišnje nominacije za “Screen Actors Guild Awards” (glumci biraju najbolje) svakako je ona u kojoj se bira najbolja glumačka ekipa. U spomenutoj kategoriji nominirani su filmovi “Bilo jednom u Hollywoodu”, “The Irishman”, “Parazit”, “Jo Jo Rabbit” i “One su bombe”. Nemoguće je predvidjeti tko će odnijeti nagradu no kada je u pitanju film “One su bombe” (nespretan i nesretan domaći prijevod) teško se sjetiti kada je neki projekt okupio toliko jaku žensku glumačku postavu. Nicole Kidman, Charlize Theron i Margot Robbie glavne su protagonistkinje filma tematizira seksualno napastovanje i uznemiravanje zaposlenica “Fox Newsa” od strane jednog od, medijski čak i politički, najmoćnijih ljudi. Rogera Ailesa.

Slučaj razotkrivanja Rogera Ailesa i njegov pad, odlazak iz “Fox Newsa” dogodio se prije afere “Weinstein”. Pokojni Ailes (preminuo godinu dana nakon odlaska iz “Foxa”) bio je moćniji igrač od Weinstein. U redu, Weinstein je bio jedan od gospodara Hollywooda, ali Ailes je kontrolirao najgledaniji medij, postao je kućni izvjestitelj, medijski pokrovitelj Bijele kuće. Ailes je medijski otac političke karijere Donalda Trumpa i na vrhuncu moći bio je čovjek kojem se nitko nije htio zamjeriti. Zbog svega navedenog tužba Gretchen Carlson te svjedočenje Megyn Kelly (stvarni likovi, treća glavna protagonistkinja je izmišljena, ali je potrebna redatelju iz nekoliko razloga) važni su jer prekidaju šutnju i pokušavaju promijeniti stvari.

Photo: Hilary B. Gayle

Radnja filma može se podijeliti na dva dijela – prvi je slabiji zato što redatelj Roach želi puno toga prikazati i nije toliko fokusirana na glavne junakinje filma. Puno se minuta potrošilo na Donalda Trumpa i njegove seksističke ispade. U redu, trebalo je prikazati Trumpove uvrede kako bi se seksizam povezao s prvim čovjekom Amerike, ali njegove verbalne ludorije su ionako dobro poznate. Za razliku od detalja slučajeva Gretchen Carlson i Megyn Kelly koje su, posebno na domaćem terenu, publici manje poznati. Najupečatljivija scena prvog dijela filma ne uključuje niti jednu od glavnih protagonistkinja već jednu od njihovih kolegica koja će osjetiti posljedice odbijanja heteroseksualnog muškarca u poziciji moći.

Drugi dio bitno je bolji i zanimljiviji i, ono što je najvažnije, potpuno se fokusira na priču glavnih junakinja. Tri različite sudbine, dvije stvarne osobe i jedna izmišljena (priča kaže kako je lik Kayle Pospisil stvoren na temelju iskustava nekoliko zlostavljanih zaposlenica “Fox Newsa”). Različite, ali opet slične – progovorile su o zlostavljanju i zakotrljale lavinu. Drugi dio filma sadrži nekoliko izvrsnih glumačkih minijatura – jedna od njih je telefonski poziv Kayle kolegici i ljubavnici nakon trenutka kada je odlučila progovoriti. Trebam nekog tko će mi reći da sam postupila ispravno – govori djevojka u sceni gdje Kayla odnosno Margot Robbie izvrsno pokazuje svu tugu, potiskivane osjećaje i frustracije djevojke kojoj je posao na “Fox Newsu” životni san jer gledanje Fox Newsa u njenoj je obitelji poput religije. Lik Kayle važan je i zbog poruke koju film (redatelj) šalje u završnim trenucima filma.

Photo: Hilary B. Gayle

Glumačka ekipa na visini je zadatka. Korištenje zahvata na licima Nicole Kidman i Charlize Theron u svrhu veće sličnosti s likovima koje interpretiraju nepotrebno – riječ je o glumicama čija interpretacija ne ovisi o fizičkoj sličnosti i jednako bi uvjerljive bile bez intervencija na licu. Margot Robbie ravnopravna je iskusnijim kolegicama – u liku mlađahne Kayle možemo pronaći detalje s početka karijera Kelly i Carlson. Vrlo dobar je veteran John Lithgow kao Roger Ailes.

“One su bombe” (neprikladan i senzacionalistički domaći naziv filma) priča je o skandalu zbog kojeg je Roger Ailes morao otići s mjesta najmoćnijeg medijskog čovjeka Amerike. Glavna vrijednost filma su Kidman-Robbie-Theron glumačke izvedbe te činjenica kako je priča o serijskom zlostavljaču na poziciji moći dobila filmsku priču. Ipak, teško se oteti dojmu da je riječ o filmu koji , s obzirom na važnost čitave priče, nije u potpunosti ispunio očekivanja.

Čitateljima koji žele saznati više o usponu i padu Rogera Ailesa (Russell Crowe interpetira medijskog moćnika) te slučaju kojim se bavi film preporuka za televizijsku seriju Najjači glas

OCJENA: 7

 

Share

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)