RECENZIJA: JEXI

REDATELJI: Jon Lucas, Scott Moore

GLAVNE ULOGE: Adam Devine, Alexandra Shipp, Rose Byrne, Michael Pena

TRAJANJE: 84 minute

Laptopi, računala, tableti… sve je online, čitav svijet dostupan je na ekranima. Dovoljno je nekoliko puta kliknuti i tisuće informacije o bilo kojoj temi pojavit će se na zaslonima naših uređaja. Mnogi su, u većoj ili manjoj mjeri, ovisni o tehnologiji – ništa čudno, bez spomenutih uređaja život modernog čovjeka postao je nezamisliv. Od svih gadgeta i tehnoloških čudesa današnjice mobiteli su najpopularniji i najviše se koriste. Toliko važni da neki (mnogi?) ne mogu bez mobitela zamisliti život, organizirati svakodnevni život. Jedan od njih je Adam, diplomirani novinar….

Od malih nogu mobitel je bila Adamova glavna zanimacija. Kada bi Adam previše pitao ili u trenucima svađe roditelji bi Adamu gurnuli mobitel u ruke i na taj način riješili problem. Adam je odrastao, ali ništa se bitno promijenilo nije – mobitel je i dalje centar njegovog života. Adam nema prijatelja, nema djevojku, nezadovoljan je radnim mjestom. Jedino životno društvo novinara je mobitel. Jednog dana Adamu se dogodila najgora noćna mora uživo – mobitel je uništen i ne može se popraviti. Tužan i usamljen, Alan bira novi uređaj na kojem je instalirana digitalna asistentica Jexi. Asistentica koja preuzima kontrolu nad Adamovim životom…

Temom, ne i žanrom, “Jexi” je sličan filmu “Ona” Spikea Jonzea iz 2013. godine. Usamljeni Joaquin Phoenix odnosno Theodore pronašao je srodnu dušu u operativnom sustavu Samanta. Samanta će Theodoreu slomiti srce – Jonze je, osim neobične ljubavne priče, prikazao i bijeg modernog čovjeka od ljudskog društva. Bijeg u naručje umjetne inteligencije.

Slična ideja pokreće i “Jexi”, ali film redateljskog dvojca Lucas/Moore žanrovski je drugačiji (i bitno inferiorniji) od Jonzievog filma. Ambicija redatelja je komedija mada u početku “Jexi” izgleda ozbiljnije od očekivanja.

Adam je hipster potpuno odvojen od svijeta – bez prijatelja, bez bolje polovice, ali i bez ambicije i želje za promjenom. Radi posao koji ne odgovara njegovim ambicijama i obrazovanju. Protagonist koji je potpuno odsječen od svijeta – tri godine sjedi pored kolege na poslu, ali se zapravo i ne poznaju. Nedostatak empatije i komunikacije u modernom društvu redatelji nadograđuju “novinarskim” poslom koji se sastoji od pisanja bizarnih liste jer one su klikabilne, donose lajkove. Sadržaj i kvaliteta ionako nije važna. Nakon uvoda film odlazi u očekivanom, često i predvidljivom smjeru. U smjeru komedije što je zapravo i glavna ambicija filma…

Koliko je “Jexi” duhovit, smiješan i zabavan? Film ima nekoliko duhovitih trenutaka, no više je neuspješnih pokušaja nasmijavanja gledatelja. Najveći problem filma je glavni protagonist koji je usamljeni druži se samo s mobitelom. Adamu takav život ne smeta i zapravo ne želi društvo. Takav tip će u u trenu postati party animal, osvojiti djevojku koju je slučajno sreo. Glavni je protagonist bitno uvjerljiviji kada uživa u samoći.

Ljubavni trokut između Adama, Jexi i Cate imao je veliki potencijal bez obzira na ambicije redatelja koje su, većinom, usmjerene prema komediji. Ipak, bizarnih detalja ne nedostaje – saznat ćemo kako izgleda seks glavnog protagonista s mobitelom, točnije digitalnom asistenticom. Tajna leži u tehnici, ne u veličini.

“Jexi” je priča o usamljenom Adamu i njegovom operativnom sustavu. Film koji spominje koliko smo ovisni o mobitelima i sličnim tehnološkim čudesima. Trajanje filma je tek osamdeset minuta, dovoljno da, unatoč detaljima, ispriča predvidljivu i ne pretjerano duhovitu priču. Nedostatak duhovitosti i smijeha ipak je subjektivan dojam pisca ovih redaka – mnogi su gledatelji u pristojno ispunjenoj kino dvorani umirali od smijeha.

OCJENA: 5