REDATELJ: Guy Ritchie
GLAVNE ULOGE: Charlie Hunnam, Jude Law, Anabelle Wallis, Eric Bana, Djimon Hounsou
TRAJANJE: 126 minuta
NAZIV ORIGINALA: King Arthur: Legend of the Sword
“Uskoro ćeš shvatiti oko čega je ova strka.” – Arthur
Nakon što je ostvario vrlo dobre komercijalne rezultate s drugačijim, akcijskim Sherlockom Holmesom, Guy Richtie prihvatio se snimanja filma o još jednom poznatom, ovoga puta povijesnom, britanskom junaku. Priču o kralju Arthuru, vitezovima okruglog stola Hollywood je koristio prije 13 godina u filmau redatelja Antoina Fuque. Unatoč vrlo zanimljivoj, internacionalnoj glumačkoj ekipi (Clive Owen, Mads Mikkelsen, Keira Knightley, Stellan Skarsgard, Ray Winstone…) film je ostvario skromne rezultate na kino blagajnama. Kritika također nije bila impresionirana; glavni prigovori filmu bili su pretjerana blockbusterska, hollywoodska realizacija bez emocije i epskog zamaha kakve je imao “Excalibur” Johna Boormana iz 1981 godine. Kralj Arthur i njegovi vitezovi mirovali su sve do ove godine kada je “Warner” odlučio uložiti 180 milijuna dolara u Ritchieja i njegovo viđenje priče.
Uvodne minute filma obećavaju – spektakularan obračun kod Camelota impresivan je početak za (barem) dobar primjerak žanra mača i magije. Zidine Camelota brani vojska pod zapovjedništvom braće Uthera (Eric Bana) i Vortigerna (Jude Law). Vanjski neprijatelj je poražen, ali bolesno ambiciozan, vlasti željan Vortigern izdaje brata. Vortigern umire, ali uspijeva spasiti sina. Dječak odrasta progonjen noćnim morama i dalekim, slabašnim sjećanjima na oca i majku. Dijete ulice zove se Arthur i jedina je ozbiljna prijetnja Vortigernu…
Redatelj je ostao dosljedan vlastitom stilu – kratki kadrovi koji se brzo izmjenjuju, flashbackovi kojima se, između ostalog, nastoji objasniti likove te pokušaji da se nasmije publika. Ritchijev prepoznatljiv stil ovoga je puta potpuno promašio; “Kralj Arthur: Legenda o maču” pokazuje kako izgleda kada se pokušavaju spojiti raniji redateljevi radovi (npr. “Snatch”) sa filmovima poput “Gospodar prstenova” ili televizijske serije “Igra prijestolja” (prema viđenom navedeni su naslovi utjecali na Ritchijeva Arthura).
Redatelj želi stilom biti važniji od priče i likova. Svaku naznaku napetosti i epskog redatelj ugušen je redateljskim egzibicijama. Ritchijev stil funkcionira kada je u pitanju svijet kriminala u Londonu, ali u interpretaciji legendi poput kralja Arthura redateljski rukopis proizvodi nered i ubija priču.
Ako izuzmemo opisane, uvodne minute malo je zadovoljstvo kada su u pitanju akcijske scene. Agresivni, pretjerani efekti i slowmotion njihova su glavna obilježja. Finale filma koje bi trebalo biti ultimativan obračun dobra i zla izgleda poput završetka prosječne videoigre.
Smodopadna, nametljiva režija i histerično realizirane akcijske scene nisu jedini problemi. Priča filma je ravna crta – neuzbudljiva i monotona. Stotinjak minuta filma potrošeno je da Arthur postane ono što znamo da će postati od prve minute filma (njegovo odbijanje da se pomiri sa sudbinom vrlo brzo postaje iritantno), potpuno ludi Vortigern u suprotnosti je s pokušajima zafrkantskog, otkačenog stila. Završetak filma glorificiranje je britanskog carstva odnosno lika koji nas baš ničime nije uvjerio da zaslužuje takav tretman.
Film je okupio respektabilnu glumačku ekipu. No, prvo glumačko ime nije Charlie Hunnam (puno bolje se snašao u “Izgubljenom gradu Z” – njegov mangup-kralj baš i nije uvjerljiv) ili Jude Law (rutinski odrađena uloga Vortigerna, lika koji podsjeća, ali samo podsjeća na Commodusa iz “Gladijatora”). Nije to niti David Beckham (da, on je također ovdje – istina u manjoj ulozi) već španjolska glumica Astrid Berges-Frisbey u ulozi čarobnice odnosno Maga. Krhka glumica i lik kojeg tumači najbolje je što film donosi i šteta da glumičina magija nije dobila više minuta.
“Kralj Arthur: Legenda o maču” promašena je, pretjerano stilizirana i nezanimljiva nova verzija više puta filmski ispričane priče . Respektabilna redateljsko-glumačka ekipa nudi vrlo malo, puno manje od očekivanoga. Završetak filma otvara prostor za nastavak o kojem će odlučiti zarada na svjetskim kino blagajnama.
OCJENA: 5
Odgovori