REDATELJ: Jordan Vogt-Roberts
GLAVNE ULOGE: Brie Larson, Tom Hiddleston, John Goodman, Samuel L. Jackson, John C.Reilly, Toby Kebbell
TRAJANJE: 120 minuta
NAZIV ORIGINALA: Kong: Skull Island 

 

“Kong je ovdje Bog, ali vragovi dolaze ispod površine.” – Hank Marlow

 

U potrazi za većim, atraktivnijim pričama, filmske kompanije “Warner” i “Legendary” odlučile su uskrsnuti Godzillu i King Konga. Ideja je slična superjunačkoj formuli uspjeha kakvoj smo svjedoci posljednjih godina. Gojira i Kong dobit će vlastite filmove da bi se. nakon ispitivanja tržišta odnosno komercijalnog uspjeha, pojavili u zajedničkom filmu (Godzilla vs. Kong najavljen je za 2020 godinu). Godzilla se uspješno vratila – film je zaradio nešto više od pola milijarde dolara u svjetskim kinima. Kritičari su, većinom, pozitivno ocijenili redateljski rad Garetha Edwardsa. Iako je Edwards većim dijelom filma skrivao čudovišta vizualna raskoš filma i zanimljiva glumačka ekipa (Bryan Cranston, Ken Watanabe) bili su dovoljni za palac gore. “Godzilla” nije ostvarila senzacionalan uspjeh, ali nije podbacila, razočarala što je bilo iznimno važno za sudbinu budućih filmova o Gojiri i ponovni susret s Kongom. Tri godine nakon povratka divovskog guštera u kina je stigao i Kong.

Radnja filma vraća nas u sedamdesete godine prošloga stoljeća. Bill Randa uspijeva okupiti ekipu znanstvenika i vojnika koji odlaze na tajanstveni, neistraženi otok u Tihom oceanu. Zbog položaja i meteoroloških prilika otok je teško pristupačan i ekipa ima zadano vrijeme kada može doći i otići. Dolazak je uspio, ali doček je vatren – ubrzo nakon početka istraživanja istraživače dočekuje Kong, majmun velik poput zgrade. Bijesan zbog pridošlica i destruktivnih metoda istraživanja, Kong uništava čitavu helikoptersku postrojbu. Preživjeli trebaju izdržati tri dana prije odlaska no ubrzo će otkriti da je divovski majmun najmanji problem u borbi za preživljavanje….

Radnja filma u potpunosti se odigrava u dvadesetom stoljeću. Redatelj nas podsjeća na sukobe iz prošlosti i čitavim trajanjem filma provlači uvjerenje o besmislenost ratovanja. Ponajviše je u fokusu rat u Vijetnamu i Vogt-Roberts je iskoristio film kako bi se naklonio jednom od najvećih filmova u povijesti – “Apokalipsi danas” Francisa Forda Coppole iz 1979 godine. Helikopterski dolazak na otok, izgled pripadnika plemena te putovanje niz rijeku neki su od detalja koji podsjećaju na Coppolino remek-djelo.

Osim kritike rata (ponajviše prikazane kroz lik Prestona Packarda – vojnika, zapovjednika koji shvaća, ali ne želi u potpunosti priznati da je sve bilo uzalud) redatelj provlači i vječnu temu o negativnom ljudskom utjecaju na hranidbeni lanac i život na Zemlji. Događanja na otoku pokazuju da nismo uvijek bili samoproglašeni vladari planeta. Zapravo nismo ni danas. Priroda nas često podsjeti na tu činjenicu.

Film je okupio jaku glumačku ekipu. No, teško je ne primijetiti da ljudskih likova ima previše te da su neki od njih napisani samo da naprave mjesta za glumačku zvijezdu. Joseph Conrad nepotreban je lik, ionako su u ekipi istraživača vojnici, veterani – ništa protiv Toma Hiddlestona on je ponovo korektno odradio posao, ali… Brie Larsson izgleda kao djevojka iz sedamdesetih, zrači privlačnošću no u pojedinim trenucima filma izraz njena lica nikako ne odgovara događajima. Glumački, film je ukrao John C. Reilly u ulozi zaboravljenog ratnog veterana Hanka Marlowa. Marlow odnosno Reilly filmu daju dozu duhovitosti između akcijskih scena. Ipak, najzanimljiviji lik filma je Bog otoka – njegovo veličanstvo Kong.

Redatelj “Godzille” Gareth Edwards svoja je čudovišta većim dijelom film sakrio. Jordan Vogt-Roberts niti sekunde ne želi skrivati Konga – upravo suprotno Kong je od prvog susreta prikazan u punoj veličini i snazi. Čudovište koje to zapravo nije izgleda impresivno. Kong je prikazan iz različitih kuteva (imamo priliku vidjeti kako izgleda njegov ručak, saznajemo i razloge Kongovog bijesa na one koje dolaze iz podzemlja) pazilo se na svaki detalj i Kong izgleda moćno i uvjerljivo.

Izgled filma je spektakularan – redateljeva vizualna rješenja izvrsno prate priču filma. Bez obzira radi li se o scenama destrukcije ili predivnim kadrovima prirode (film je snimljen na lokacijama koje se nalaze u Australiji, Vijetnamu i Havajima).

Akcijske scene iznimno su atraktivne, posljedica eksplozija bombi i napalma izgledaju kako predvorje pakla. Posebno treba izdvojiti Kongov obračun s pravim čudovištima koja dolaze iz unutrašnjosti Zemlje. Rijetkost je vidjeti atraktivan blockbusterski obračun koji se događa u prirodi, bez betona, željeza i lomljave izloga.
Kong se uspješno vratio. Povremeni klišeji i previše ljudskih likova mogu se oprostiti zbog impresivnog Konga, vizualne atraktivnosti, spektakularnih akcijskih scena i vrlo dobrog soundtracka. Ako je ikako moguće “Kong: Otok lubanja” vrijedi pogledati u 3D. Dobre strane filma tada postaju još bolje.

OCJENA: 7

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)