REDATELJICA: Susanne Bier
GLAVNE ULOGE: Hugh Laurie, Tom Hiddleston, Olivia Colman, Elisabeth Debicki, Michael Nardone
TRAJANJE: 1 sezona, 6 epizoda
NAZIV ORIGINALA: The Night Menager
Godina
je 2011. Egipat.
Demonstracije protiv tridesetogodišnje vladavine Hosnija Mubaraka
dostižu vrhunac. Narod je na ulicama i Mubarakov kraj sve je bliže.
Jonathan Pine (Tom Hidllestone) živi i radi u Kairu, ali ne zauzima
stranu. Pineova jedina briga su gosti hotela “Nefretiti”.
Pine je menadžer, često radi u noćnoj smjeni, čovjek koji brine o
gostima, ali i osoblju hotela. Ne želi se miješati u politička,
društvena previranja sve do trenutka kada u hotel ulazi Sophie
Alekan (Auri Alekan). Sophie je ljubavnica lokalnog bad boya
Freddieja Hamida i ima neobičan
zahtjev za Pinea. Moli ga da fotokopira dokumente i pohrani ih u
hotelski sef. Pine ispunjava Sophijinu želju. Kopirajući shvaća da
je dokumentacija povezana s međunarodnom trgovinom oružjem. Iako je
Sophija inzistirala da se dokumenti upotrijebe samo u slučaju ako se
njoj nešto dogodi, Pine ne može odoljeti. Dokumente predaje u
britansku ambasadu – potez je to koji će zauvijek promijeniti
Pineov život…Prethodne
rečenice kratka su najava, uvod u novu BBC televizijsku mini-seriju
“Noćni menadžer”. Serija je inspirirana književnim
predloškom Johna Le Carrea. Spominjanje Le Carreovog imena u
kontekstu filmske ili televizijske ekranizacije ljubiteljima
špijunsko-obavještajne tematike podiže očekivanja na najvišu
razinu.
je 2011. Egipat.
Demonstracije protiv tridesetogodišnje vladavine Hosnija Mubaraka
dostižu vrhunac. Narod je na ulicama i Mubarakov kraj sve je bliže.
Jonathan Pine (Tom Hidllestone) živi i radi u Kairu, ali ne zauzima
stranu. Pineova jedina briga su gosti hotela “Nefretiti”.
Pine je menadžer, često radi u noćnoj smjeni, čovjek koji brine o
gostima, ali i osoblju hotela. Ne želi se miješati u politička,
društvena previranja sve do trenutka kada u hotel ulazi Sophie
Alekan (Auri Alekan). Sophie je ljubavnica lokalnog bad boya
Freddieja Hamida i ima neobičan
zahtjev za Pinea. Moli ga da fotokopira dokumente i pohrani ih u
hotelski sef. Pine ispunjava Sophijinu želju. Kopirajući shvaća da
je dokumentacija povezana s međunarodnom trgovinom oružjem. Iako je
Sophija inzistirala da se dokumenti upotrijebe samo u slučaju ako se
njoj nešto dogodi, Pine ne može odoljeti. Dokumente predaje u
britansku ambasadu – potez je to koji će zauvijek promijeniti
Pineov život…Prethodne
rečenice kratka su najava, uvod u novu BBC televizijsku mini-seriju
“Noćni menadžer”. Serija je inspirirana književnim
predloškom Johna Le Carrea. Spominjanje Le Carreovog imena u
kontekstu filmske ili televizijske ekranizacije ljubiteljima
špijunsko-obavještajne tematike podiže očekivanja na najvišu
razinu.
Le Carre desetljećima piše špijunske romane, svojim je djelima
stvorio vojsku
obožavatelja.
Pisac je uspješno preživio
kraj
Hladnog rata (Le Carreova dugogodišnja inspiracija) – blokovska
podjela je nestala, ali događanja na svjetskoj
političko-vojno-obavještajnoj sceni autoru su ponudila nove
izazove. Jedan od takvih izazova možemo pronaći u”Noćnom
menadžeru”.
stvorio vojsku
obožavatelja.
Pisac je uspješno preživio
kraj
Hladnog rata (Le Carreova dugogodišnja inspiracija) – blokovska
podjela je nestala, ali događanja na svjetskoj
političko-vojno-obavještajnoj sceni autoru su ponudila nove
izazove. Jedan od takvih izazova možemo pronaći u”Noćnom
menadžeru”.
Le
Carre odnosno redateljica serije Susanne Bier radi ono što je u
svojim filmovima često radio majstor
napetosti Alfred
Hitchcock. Malog,
običnog čovjeka
stavlja u nesvakidašnju, opasnu situaciju .Pine slučajno otkriva
trgovinu oružjem. Isprva, njegovi su postupci motivirani običnom,
normalnom željom
da se krivci, proizvođači smrti privedu pravdi. Međutim, događaji
se kompliciraju i Pineovi motivi se mijenjaju zapravo dobivaju nove
elemente. Želja za pravdom miješa se sa osjećajima i željom da se
pokuša zaštititi izvor
– Sophie
Alekan. Nakon tragičnih događaja u hotelu “Neferiti”
Pineu ostaje čista i sirova želja za osvetom. A osvetnici su
prilično uporni tipovi. Spremni na sve.
Carre odnosno redateljica serije Susanne Bier radi ono što je u
svojim filmovima često radio majstor
napetosti Alfred
Hitchcock. Malog,
običnog čovjeka
stavlja u nesvakidašnju, opasnu situaciju .Pine slučajno otkriva
trgovinu oružjem. Isprva, njegovi su postupci motivirani običnom,
normalnom željom
da se krivci, proizvođači smrti privedu pravdi. Međutim, događaji
se kompliciraju i Pineovi motivi se mijenjaju zapravo dobivaju nove
elemente. Želja za pravdom miješa se sa osjećajima i željom da se
pokuša zaštititi izvor
– Sophie
Alekan. Nakon tragičnih događaja u hotelu “Neferiti”
Pineu ostaje čista i sirova želja za osvetom. A osvetnici su
prilično uporni tipovi. Spremni na sve.
Na
suprotnoj strani, jednako važan protagonist “Noćnog
menadžera”, Pineov je antagonist Richard Roper. Roper je
milijunaš s brižno njegovanim imidžem filantropa,
čovjeka
koji pomaže izbjeglicama. Roperov lik objedinjuje sve ono negativno
što se može pronaći
u
pojedinim moćnim, bogatim pojedincima. Zahvaljujući medijima,
propagandnoj industriji,
Roper je humanitarac.
No
Roperova moć (financijska i svaka druga) leži u činjenici da je
trgovac oružjem. Lukav i sposoban Roper vješto izbjegava policiju i
tajne službe (koje, mora se priznati, i nisu pretjerano
zainteresirane da Ropera strpaju
iza
rešetaka). Humanitarac Roper vrhunac je licemjerja modernog doba –
dobročinitelj, prvenstveno zbog peglanja
vlastitog
lika i djela u medijima, koji pomaže izbjeglicama. Ljudima
protjeranim iz vlastitih domova često pomoću robe
koju
Roper prodaje.
suprotnoj strani, jednako važan protagonist “Noćnog
menadžera”, Pineov je antagonist Richard Roper. Roper je
milijunaš s brižno njegovanim imidžem filantropa,
čovjeka
koji pomaže izbjeglicama. Roperov lik objedinjuje sve ono negativno
što se može pronaći
u
pojedinim moćnim, bogatim pojedincima. Zahvaljujući medijima,
propagandnoj industriji,
Roper je humanitarac.
No
Roperova moć (financijska i svaka druga) leži u činjenici da je
trgovac oružjem. Lukav i sposoban Roper vješto izbjegava policiju i
tajne službe (koje, mora se priznati, i nisu pretjerano
zainteresirane da Ropera strpaju
iza
rešetaka). Humanitarac Roper vrhunac je licemjerja modernog doba –
dobročinitelj, prvenstveno zbog peglanja
vlastitog
lika i djela u medijima, koji pomaže izbjeglicama. Ljudima
protjeranim iz vlastitih domova često pomoću robe
koju
Roper prodaje.
Roper
i Pine glavni su i najvažniji protagonisti serije. Oko glavnih
(anti)junaka redateljica slaže niz zanimljivih, punokrvnih likova.
Od policajke Angele Burr preko femme
fatale Jed
Marshall sve do Roperove desne
ruke Lancea
Corkrana. Niti jedna od važnih figura
filma
nije prikazana površno i jednodimenzionalno. Jedna od vrijednosti
serije je činjenica da napetost ne slabi niti u trenucima kada
radnja nije fokusirana na Pinea i Ropera. Dapače, ona u nekim
trenucima zna biti snažnija nego kada su svjetla
kamere uperena
u glavne protagoniste (npr. Monolog agentice Burr u kojem objašnjava
svoju opsesivnu želju da uhvati Ropera ledi krv u žilama).
i Pine glavni su i najvažniji protagonisti serije. Oko glavnih
(anti)junaka redateljica slaže niz zanimljivih, punokrvnih likova.
Od policajke Angele Burr preko femme
fatale Jed
Marshall sve do Roperove desne
ruke Lancea
Corkrana. Niti jedna od važnih figura
filma
nije prikazana površno i jednodimenzionalno. Jedna od vrijednosti
serije je činjenica da napetost ne slabi niti u trenucima kada
radnja nije fokusirana na Pinea i Ropera. Dapače, ona u nekim
trenucima zna biti snažnija nego kada su svjetla
kamere uperena
u glavne protagoniste (npr. Monolog agentice Burr u kojem objašnjava
svoju opsesivnu želju da uhvati Ropera ledi krv u žilama).
Bez
napetosti nema dobre špijunske priče. Obzirom da je “Noćni
menadžer” ne dobar nego odličan špijunski proizvod, napetosti
ne nedostaje. Napetosti i neočekivanih obrata. Lokacije na kojima se
odvija radnja bondovski
su
internacionalizirane. Madrid, London, Kairo, Istanbul….Neki su od
gradova u kojima se odigrava priča serije. Za razliku od nekih
filmova o Jamesu Bondu bogatstvo
lokacije
nije namijenjeno kako bi impresioniralo publiku i pokazalo raskoš
produkcije. Razlozi su drugačiji – jedan je ona frazetina
o
svijetu kao
globalnom
selu dok je drugi puno ozbiljniji. Ljudi poput Ropera metastaziraju
i
pronalaze saveznike u svim državama svijeta. Nije bitno društveno
uređenje, mentalitet ili situacija u kojoj se država nalazi –
Roperov krvavi novac omogućuje poslovanje
diljem
planeta. Bolna istina s kojom serija suočava gledatelja leži u
rečenicama britanskog obavještajca koji govori da je “Roper
potreban. Nama i SADu”. Jedini koji iskreno i uporno žele
spriječiti gospodara
rata i
njegovu ekipu su bivši zaposlenik hotela “Neferiti” i
trudna agentica britanske tajne službe. Ne sustav (on često
opstruira istragu) nego pojedinci željni istine i pravde. Osvete.
napetosti nema dobre špijunske priče. Obzirom da je “Noćni
menadžer” ne dobar nego odličan špijunski proizvod, napetosti
ne nedostaje. Napetosti i neočekivanih obrata. Lokacije na kojima se
odvija radnja bondovski
su
internacionalizirane. Madrid, London, Kairo, Istanbul….Neki su od
gradova u kojima se odigrava priča serije. Za razliku od nekih
filmova o Jamesu Bondu bogatstvo
lokacije
nije namijenjeno kako bi impresioniralo publiku i pokazalo raskoš
produkcije. Razlozi su drugačiji – jedan je ona frazetina
o
svijetu kao
globalnom
selu dok je drugi puno ozbiljniji. Ljudi poput Ropera metastaziraju
i
pronalaze saveznike u svim državama svijeta. Nije bitno društveno
uređenje, mentalitet ili situacija u kojoj se država nalazi –
Roperov krvavi novac omogućuje poslovanje
diljem
planeta. Bolna istina s kojom serija suočava gledatelja leži u
rečenicama britanskog obavještajca koji govori da je “Roper
potreban. Nama i SADu”. Jedini koji iskreno i uporno žele
spriječiti gospodara
rata i
njegovu ekipu su bivši zaposlenik hotela “Neferiti” i
trudna agentica britanske tajne službe. Ne sustav (on često
opstruira istragu) nego pojedinci željni istine i pravde. Osvete.
Ekranizacije
Le Carreovih romana (bez obzira radi li se o filmu ili tv seriji)
privlače jaka redateljsko-glumačka imena. “Noćni menadžer”
spada u Le Carreove ekranizacije s najjačom glumačko-redateljskom
postavom. Hugh Laurie je izvrstan u ulozi nemilosrdnog, bogatog
Ropera – čovjeka koji kontrolira sve. Posao i ljude. Zanimljivo je
gledati kako Laurie posljednjih godina bez problema pokazuje novo
glumačko
lice bježeći
od
uloge doktora Housea.
Le Carreovih romana (bez obzira radi li se o filmu ili tv seriji)
privlače jaka redateljsko-glumačka imena. “Noćni menadžer”
spada u Le Carreove ekranizacije s najjačom glumačko-redateljskom
postavom. Hugh Laurie je izvrstan u ulozi nemilosrdnog, bogatog
Ropera – čovjeka koji kontrolira sve. Posao i ljude. Zanimljivo je
gledati kako Laurie posljednjih godina bez problema pokazuje novo
glumačko
lice bježeći
od
uloge doktora Housea.
Ulogu
Ropea mnogi su protumačili kao pripremu Toma Hiddlestonea za ulogu
Jamesa Bonda. Rope i Bond imaju sličnosti (u jednom trenutku Rope
naručuje votku-martini) no ipak je riječ o različitim likovima.
Rope je manje glamourozan, ali više životan lik. Hiddlestoneov
nastup u “Noćnom menadžeru” jedan je od najboljih u
glumčevoj karijeri.
Ropea mnogi su protumačili kao pripremu Toma Hiddlestonea za ulogu
Jamesa Bonda. Rope i Bond imaju sličnosti (u jednom trenutku Rope
naručuje votku-martini) no ipak je riječ o različitim likovima.
Rope je manje glamourozan, ali više životan lik. Hiddlestoneov
nastup u “Noćnom menadžeru” jedan je od najboljih u
glumčevoj karijeri.
Treća
snažna
glumačka
karika serije je Olivia Colman u ulozi agentice Angele Burr. Glumica
poznata po izvrsnom nastupu u tv seriji “Broadchurch”
ponovo je u sjajnom izdanju. Iako trudna, agentica Burr zna koliko je
važno da prestane Roperova trgovina.
Žena
hrabrija od većine muških kolega.
snažna
glumačka
karika serije je Olivia Colman u ulozi agentice Angele Burr. Glumica
poznata po izvrsnom nastupu u tv seriji “Broadchurch”
ponovo je u sjajnom izdanju. Iako trudna, agentica Burr zna koliko je
važno da prestane Roperova trgovina.
Žena
hrabrija od većine muških kolega.
Režija
tridesetak milijuna eura vrijedne serije povjerena je danskoj
redateljici Susanne Bier (“Nakon vjenčanja”, “U
boljem svjetlu”). Izvrstan izbor; uz sjajan osjećaj za likove i
napetost, Bier je “Noćnom menadžeru” dala dodatnu
dimenziju neobičnim, ali efektnim kutevima snimanja i estetski
dotjeranim kadrovima.
tridesetak milijuna eura vrijedne serije povjerena je danskoj
redateljici Susanne Bier (“Nakon vjenčanja”, “U
boljem svjetlu”). Izvrstan izbor; uz sjajan osjećaj za likove i
napetost, Bier je “Noćnom menadžeru” dala dodatnu
dimenziju neobičnim, ali efektnim kutevima snimanja i estetski
dotjeranim kadrovima.
“Noćni
menadžer” prvorazredan je televizijski proizvod s napetom
pričom i izvrsnim glumačkim ostvarenjima. Obavezno štivo za sve
ljubitelje špijunsko- korporativno-obavještajnih igara koje će,
uvjeren sam, s užitkom gledati i serijofili kojima špijunski
trileri nisu prvi izbor. Razloga za gledanje “Noćnog menadžera” ne nedostaje.
menadžer” prvorazredan je televizijski proizvod s napetom
pričom i izvrsnim glumačkim ostvarenjima. Obavezno štivo za sve
ljubitelje špijunsko- korporativno-obavještajnih igara koje će,
uvjeren sam, s užitkom gledati i serijofili kojima špijunski
trileri nisu prvi izbor. Razloga za gledanje “Noćnog menadžera” ne nedostaje.
Odgovori