REDATELJ: Luc Besson
GLAVNE ULOGE: Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi,
TRAJANJE: 90 minuta

 

Lucy (Scarlett Johansson) je studentica koja živi u Tajvanu. Ona koristi i uživa sve blagodati studentskog života (naravno uz učenje): zabave, tulumi i alkohol, ponešto droge i muškaraca. Njen novi dečko je Richard (Pilou Asbaek) koji se u slobodno vrijeme bavi trgovinom drogom. Richard, više silom nego milom, uspijeva nagovoriti Lucy da odnose pošiljku Jangu (Choi Min-sik) šefu kriminalne organizacije. Stvari izmaknu kontroli, Richard je ubijen, a Lucy se budi s pošiljkom nove snažne droge zvane CPH4 koja joj je kirurški ušivena u utrobu. Nakon što primi nekoliko udaraca paketić droge se raspadne i dolazi u doticaj s Lucynim metabolizmom. Posljedica velike količine droge u njenom organizmu je korištenje sve većeg kapaciteta mozga. Lucy postaje prava superjunakinja koja “naoružana” pojačanom percepcijom, telepatijom, telekinezom i mnogim drugim moćima koje se multipliciraju i pojačavaju kako vrijeme prolazi. Međutim velika količina droge u organizmu prijeti da ubije Lucy te ona u pomoć poziva neurologa, profesora Normana (Morgan Freeman)…

Krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina prošloga stoljeća francuski filmaš Luc Besson snimio je nekoliko filmova (“Veliko plavetnilo”, “Leon”, “Nikita”) kojima je stekao naklonost velikog broja ljubitelja filma diljem svijeta. Posljednji film iz tog, za Bessona, najboljeg razdoblja bio je “Peti element” snimljen 1997 godine. Nakon uspjeha spomenutih filmova Besson postaje većinski vlasnik filmske kompanije “EuropaCorp” i manje se bavi redateljskom a više producentsko-scenarističkom karijerom. Ponuda “EuropaCorpa” je slična ponudi hollywoodskih major kompanija; najviše uspjeha su imali projekti u koje je , za europske prilike, uložen velik novac. Besson se trudi u najskupljim projektima imati (barem) jednu veliku glumačku zvijezdu, a filmovi koji dožive komercijalni uspjeh dobivaju nastavke (“Taken”, “Transporter”, “Taksi”). Takav projekt je i “Lucy” film za koji je Besson napisao scenarij i potpisao režiju. Pedesetak milijuna dolara budžeta višestruko se isplatilo; film je u svjetskoj distribuciji zaradio preko 400 milijuna dolara.

Zaplet, ideja filma je temeljena na tezi (koja je netočna) da je iskorištenost ljudskog mozga samo deset posto. Ideju o (ne)iskorištenosti mozga koristio je i redatelj Neil Burger u vrlo dobroj “Savršenoj formuli” (Limitless) sa Bradleyjem Cooperom u glavnoj ulozi. Nije problem; oduvijek je bilo filmova koji su posuđivali i obrađivali tuđe ideje, ili njihova radnja nije usklađena sa znanstvenim činjenicama. Filmovi imaju svoj svijet bio on logičan ili nelogičan, stvaran ili izmišljen. Pitanje je samo koliko će ga redatelj i ostatak ekipe učiniti uvjerljivim, zanimljivim (i)li zabavnim. Problem “Lucy” je Bessonova nevjerojatna pretencioznost i nastojanje da od posuđenih ideja i netočnih teorija napravi pametan film. Umjesto da se koncentrira na akciju i pokuša “ispeglati” gomilu nelogičnosti u samoj priči redatelj docira (u pojedinim trenucima izgleda kao da je “Lucy” nekakav art film) da bi u samom finalu filma Lucy poručio gledatelju da “sad znamo što da radimo sa životom ??!!”. Ako je i od Bessona, previše je.

“Lucy” je film koji je (ako i izuzmemo znanstvene podatke) prepun nelogičnih i neuvjerljivih scena. Nevjerojatni su krateri u radnji odnosno u scenariju. No, Besson je lukav i iskusan filmaš te zna kako privući publiku u kino. Njegovi aduti su glumci. Besson je za glavnu žensku ulogu angažirao “vruću” i sveprisutnu Scarlett Johansson koja se dokazala kao akcijska junakinja (“Osvetnici”) ali pokazala da i samo glasom može iznijeti i pokazati emocije (“Ona”). Završetak filma i Lucyn preobražaj te uloga, zapravo glas koji je Scarlett posudila u filmu “Ona” imaju zajedničkih elemenata. Redatelj je za ulogu profesora Normana angažirao Morgana Freemana. Freeman je idealan izbor za film. On je čovjek kojemu se vjeruje, koji će i najnevjerojatnije činjenice na filmu približiti gledatelju. Treća važna glumačka karika (iako je njegov lik na granici parodije) je Min-sik Choi korejski glumac. Mnogim ljubiteljima filma ima možda i nije poznato, ali kada se prisjetimo da je to “onaj tip iz Oldboyja” onda su stvari puno jasnije.

Vizualno “Lucy” izgleda vrlo dobro (kao i većina Bessonovih filmova, prisjetimo se naprimjer “Velikog plavetnila” i “Petog elementa”), specijalni efekti su dobro odrađeni. Akcijske scene su korektno napravljene ali su “divlje” i često potpuno nefunkcionalne. “Lucy” je komercijalno iznimno uspješan film; no, “nije u šoldima sve”. Bez obzira na silne milijune riječ je o jednom od najslabijih “blockbustera” 2014 godine.

OCJENA: 4

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)